New Hollandin pitkän akselivälin T7-traktorimallit uudistuvat — uusi ohjaamo on aiempaa hiljaisempi

New Hollandin T7-mallistosta on esitelty uudet PLM Connect -mallit. Virallinen esittely tapahtuu SIMA-näyttelyssä Pariisissa, Koneviesti pääsi tutustumaan uutuusmalleihin Tractor of the Year -tilaisuudessa Italiassa.
New Hollandin pitkän akselivälin T7 LWB -mallit uudistuvat. Uutena huippumallina mallistossa on portaattomalla AutoCommand-vaihteistolla varustettu T7.300 PLM Connect, jonka maksimiteho ilman lisätehoa on 280 hevosvoimaa ja lisäteholla 300 hevosvoimaa.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

New Hollandin T7-malleihin saadaan kauan odotettu uudistus, sillä jatkossa pitkän akselivälin (LWB) T7-malleihin asennetaan tehtaalla uusi ohjaamo uusine kyynärnojineen. Lyhyen akselivälin mallit jatkavat vielä New Hollandin perinteisen ohjaamon käyttöä.

Uuden ohjaamon myötä myös terminaali päivittyy uuteen INtelliView 12 -monitoriin, joka on aiempaa helppokäyttöisempi ja nykyaikaisempi. Mittariston näyttö voidaan lisävarusteena asentaa myös ohjauspyörän keskelle, kuten tässäkin traktorissa on tehty.
Uuden ohjaamon myötä myös terminaali päivittyy uuteen INtelliView 12 -monitoriin, joka on aiempaa helppokäyttöisempi ja nykyaikaisempi. Mittariston näyttö voidaan lisävarusteena asentaa myös ohjauspyörän keskelle, kuten tässäkin traktorissa on tehty. Kuva: Tapio Vesterinen

Samalla T7-mallisto laajenee ylöspäin, lippulaivamalliksi esiteltiin uusi T7.300-malli, joka lisätehonsa turvin tuottaa 300 hevosvoiman maksimitehon. Tämän lisäksi mallistoon kuuluu neljä muutakin mallia, joiden maksimitehot ilman lisätehoa alkavat 200 hevosvoimasta.

Uuden ohjaamon lisäksi merkittäviä uudistuksia ovat muun muassa järeämpi voimansiirto sekä akselit, jotka kestävät kasvaneet tehot.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Ohjaamo on sama kuin nykyisissä T7 HD -malleissa, uuden kyynärnojan myötä myös IntelliView 4 -näyttö on vaihtunut uuteen IntelliView 12 -terminaaliin. Uuden ohjaamon yksi tärkeimpiä ominaisuuksia kasvaneen tilan lisäksi on aiempaa huomattavasti alempi melutaso. Hyväksyntämittauksissa todettu 66 desibelin melutaso oli helppo havaita myös koeajossa − melutaso on totuttua matalampi.

Uusi ohjaamo on 80 mm edellisen sukupolven ohjaamoa pidempi. Melutaso on laskenut 66 desibeliin, tämä on vaatinut ohjaamon rakenteiden muutosten lisäksi muutoksia myös voimansiirtoon, esimerkiksi hammasrattaiden pintakäsittelyä ja vaihteiston kuorien valua on muutettu melutason laskemiseksi.
Uusi ohjaamo on 80 mm edellisen sukupolven ohjaamoa pidempi. Melutaso on laskenut 66 desibeliin, tämä on vaatinut ohjaamon rakenteiden muutosten lisäksi muutoksia myös voimansiirtoon, esimerkiksi hammasrattaiden pintakäsittelyä ja vaihteiston kuorien valua on muutettu melutason laskemiseksi. Kuva: Tapio Vesterinen