Suzuki Vitara uudistuu

Tärkein muutos on siirtyminen kokonaan turbotekniikkaan bensiinimoottoreissa. Vitaran perusmoottorina ollut vapaasti hengittävä 1,6-litrainen korvataan vähemmän kuluttavalla ja puhtaammalla 1,0-litraisella Boosterjet-turbomoottorilla. Sen suurin teho on 82 kW (112 hv) ja suurin vääntömomentti 170 Nm. Suurin teho putoaa, mutta vääntömomentti kasvaa ja on käytettävissä laajalla käyntinopeusalueella. Toisena moottorina jatkaa nykyisen Vitaran S-mallissa ollut 1,4-litrainen 103 kilowatin tehoinen Boosterjet-turbomoottori. Suomeen Vitaraa tuodaan vain nelivetoisena ja valittavana on joko manuaali- tai automaattivaihteisto.
Uudistuksen myötä varustetasoa on kohennettu. Erityisesti huomiota on kiinnitetty turvavarusteluun. Vitarassa on vakiona mm. aktiivinen kaistavahti, kaistanvaihtoavustin, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä, liikennemerkkien tunnistus ja törmäyksenestoavustimessa on jalankulkijoiden tunnistusominaisuus.
Tarkemmat tiedot Suzuki Vitaran varusteista ja hinnoista julkaistaan syyskuuhun mennessä. Ensimmäiset uudistuneet Vitarat saapuvat Suomeen syys-lokakuussa.
Osaston luetuimmat
- LH-Osa Turun Konekeskukselle
- Echon moottorisahauutuudet saatu Koneviestin kokeiluun
- Rajattoman pyörimisen salliva harvesterirotaattori Ponsse HH360 syntyi yhteistyössä Black Bruinin kanssa
- Energiapuukaupassa hinnat nousussa 2022 – halvempaa latvusmassaa ostettiin enemmän kuin karsittua rankaa
- Valio maksaa lisähintaa vastuullisesti tuotetusta maidosta
- Stora Enso auttaa uusia yrittäjiä alkuun – yrittäjäksi alkava saa sopimuksen, tukitoiminnot ja vuokrakoneet neljäksi vuodeksi
- Vetymoottorit yleistyvät – Hyundai Doosan Infracoren moottori sarjatuotantoon