John Deere ja Deutz ovat sopineet moottoriyhteistyöstä

John Deere Power Systems ja Deutz ovat ilmoittaneet suunnitelmistaan ​​kehittää uusia moottoreita maatalouskoneita varten. Kysymys on moottoreista, joiden teho on enintään 130 kW.
Deutz TCD 3.6 on tyypillinen alle 100 kW:n kokoluokkaan sijoittuva työkonediesel. Se on rakenteeltaan 4-sylinterinen vesijäähdytteinen common rail -diesel, jossa käytetään jäähdytettyä ulkoista pakokaasujen kierrätystä. Moottorin perusrakenne on syntynyt ennen nykyisiä päästövaatimuksia. Uusien vaatimusten seurauksena moottoriin on lisätty hapetuskatalysaattori ja hiukkassuodatin. Koneen asennuksen helpottamiseksi valmistaja on säilyttänyt moottorin kaikki tärkeimmät asennusrajapinnat muuttumattomina.
Deutz TCD 3.6 on tyypillinen alle 100 kW:n kokoluokkaan sijoittuva työkonediesel. Se on rakenteeltaan 4-sylinterinen vesijäähdytteinen common rail -diesel, jossa käytetään jäähdytettyä ulkoista pakokaasujen kierrätystä. Moottorin perusrakenne on syntynyt ennen nykyisiä päästövaatimuksia. Uusien vaatimusten seurauksena moottoriin on lisätty hapetuskatalysaattori ja hiukkassuodatin. Koneen asennuksen helpottamiseksi valmistaja on säilyttänyt moottorin kaikki tärkeimmät asennusrajapinnat muuttumattomina. Kuva: Valmistaja
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Yhteistyössä osapuolet pyrkivät varautumaan tulossa olevaan tarpeeseen uusille moottoreille tässä kokoluokassa. John Deere ja Deutz pystyvät yhteistyön avulla kohdistamaan suuremmat tuotekehitysresurssit uuteen moottoriin. Ne voivat myös hyötyä maailmanlaajuisesta mittakaavasta muun muassa osien hankinnassa – mikä viime kädessä tarkoittaa parempia kilpailuedellytyksiä.

Yhteishanke sisältää mekaanisen moottorin ja siihen kuuluvien sähköisten ohjainlaitteistojen suunnittelun. Kumpikin yritys mukauttaa tuotteet vastaamaan omia erityistarpeitaan moottoriohjelmistojen avulla. John Deere ja Deutz hoitavat moottoreiden valmistuksen ja jakelun itsenäisesti.

Lue lisää