Mitsubishi

Lisäartikkeli: Mitsubishi vetäytyy Euroopasta – katso myös lisäkuvat Mitsubishi L200 - ja Nissan Navara-pick-upin parivertailusta

Mikael Torvinen
Muoviset astinlaudat eivät kestä tunkilla nostoa, mutta ne kestävät hyvin pieniä kolhuja ja joustavat maakosketuksissa.

Mitsubishi ilmoitti tulosinfossaan 27.7., että se tavoittelee merkittäviä kustannussäästöjä ja sen vuoksi uusien mallien kehitystyö ja esittelyt Euroopassa on jäädytetty. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mallisto pienenee aina kun vanhan mallisarjan tuotanto päättyy. Lopulta Mitsubishi katoaa merkkinä Euroopan uusien autojen valikoimista. Kuitenkin jälkimarkkinapuoli jää uusien autojen myynnin loppumisen jälkeen toimimaan.

Mitsubishi Motorsin pari viimeistä tuloskautta ovat olleet raskaasti tappiollisia, ja yhtiön ennusteen mukaan 2021 talvella päättyvä talousvuosi olisi noin 1,13 miljardia euroa tappiollinen. Tämän takia yhtiön on leikattava kuluja kovalla kädellä. Yksi keino on keskittyä Aasian markkinoihin, jossa Mitsubishilla on merkittävästi suurempi markkinaosuus kuin Euroopassa. Päätös liittyy osaltaan Renault-Nissan-Mitsubishi -allianssin laajempaan strategiaan.

”Nykymalliston myynti ja jälkimarkkinatoiminnot jatkuvat normaalisti Suomessa ja Euroopassa. Toimintakykymme on hyvä ja olemme tilanneet lisää autoja syksyn tuotanoista,” Tuotepäällikkö Riku Rautanen Mitsubishin maahantuojalta Bergé Auto Nordics Oy:stä vakuuttaa.

Katso video, miten avolavat kulkivat maastossa sekä kuvakarusellista lisää kuvia avolavavertailusta!

Lue tarkemmin avolavapakettiautojen vertailusta Parivertailussa Mitsubishi L200- ja Nissan Navara -avolavapakettiautot – työkalut koreissa kuorissa KV 13/2020!

Lue lisää