Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Uudistuksia Vitara-maastureihin

Suzuki Vitara uudistuu niin ulkonäöltään, tekniikaltaan kuin varustelultaan. Nelivetoinen kompaktiluokan maasturi on jatkossa tarjolla kahdella bensiiniturbo-vaihtoehdolla.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Vitarassa jätetään vapaasti hengittävien moottorien aika taakse, kun 1,6-litrainen korvataan samalla 1,0-litraisella 112 Boosterjet -turbolla, jota käytetään SX4 S-Crossissa. Uuden moottorin teho on 82 kilowattia (112 hv) ja suurin vääntömomentti on 170 Nm (160 Nm automaattivaihteiston kanssa).

Toisena moottorina jatkaa 1,4-litrainen 140 Boosterjet -turbo. Moottori kehittää 103 kW (140 hv) ja 220 Nm vääntömomentti on käytettävissä käyntinopeusalueella 1 500–4 000 r/min. Vitara kiihtyy tällä moottorilla varustettuna nollasta sataan 10,2 sekunnissa ja saavuttaa 200 km/h huippunopeuden.

Kaikki Suomessa myytävät Suzuki Vitarat ovat nelivetoisia. Suzukin AllGrip Select -neliveto antaa ajajan valita sopivan ajotilan olosuhteiden ja tilanteen mukaan. Snow-tilassa voimaa jaetaan kaikille pyörille ja Lock-tilassa voima jakautuu tasan etu- ja taka-akselin välillä. Nelivetojärjestelmä siirtyy automaattisesti Lock-tilasta Snow-tilaan nopeuden noustessa yli 60 km/h.

Uudistuksen yhteydessä törmäyksenestoavustimen toimintaa on muutettu. Järjestelmään on lisätty jalankulkijatunnistus, joka jarruttaa aktiivisesti havaitessaan mahdollisesti uhkaavan törmäyksen. Suzuki Vitaran turvallisuuspaketin viimeistelevät aktiivinen kaistavahti, kuljettajan vireystilan valvontajärjestelmä, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, kuolleen kulman valvontajärjestelmä ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY