Volvo CE kasvaa markkinoita nopeammin
Volvo CE:n myynnin kasvu oli kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 30 prosenttia. Maaliskuun lopussa liikevaihto oli 173 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 135. Liikevoitto nousi 180 miljoonaan ja liiketulosprosentti 10:eenKehitys oli myönteistä useimmilla markkinoilla, mikä näkyy tuloksen vahvistumisena, tilauskannan ja toimitusten kasvuna sekä myynnin lisääntymisenä.
Euroopassa myynnin kasvu oli 26 prosenttia, Pohjois-Amerikassa 12. Molemmilla alueilla markkinoiden kasvu oli hitaampaa kuin Volvon. Aasiassa Kiinaa lukuun ottamatta Volvo kasvoi 37, markkinat 10 prosenttia. Tämän myötä Aasiasta on tullut Volvo CE:n suurin, Eurooppaa suurempi yksittäinen markkina-alue liki 40 %:n nettomyyntiosuudella.
“Monien vaikeiden vuosien jälkeen Volvo CE:n liiketoiminta on kääntynyt kasvuun. Isommat myyntimäärät, sisäisen tehokkuuden parantuminen ja maltillinen kustannusten nousu ovat kannattavuuden paranemisen taustalla”, Volvo CE;n pääjohtaja Martin Weissburg sanoo (KHL.com).
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
