Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Volvo CE kasvaa markkinoita nopeammin

Volvo CE:n myynnin kasvu oli kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 30 prosenttia. Maaliskuun lopussa liikevaihto oli 173 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 135. Liikevoitto nousi 180 miljoonaan ja liiketulosprosentti 10:een
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Kehitys oli myönteistä useimmilla markkinoilla, mikä näkyy tuloksen vahvistumisena, tilauskannan ja toimitusten kasvuna sekä myynnin lisääntymisenä.

Euroopassa myynnin kasvu oli 26 prosenttia, Pohjois-Amerikassa 12. Molemmilla alueilla markkinoiden kasvu oli hitaampaa kuin Volvon. Aasiassa Kiinaa lukuun ottamatta Volvo kasvoi 37, markkinat 10 prosenttia. Tämän myötä Aasiasta on tullut Volvo CE:n suurin, Eurooppaa suurempi yksittäinen markkina-alue liki 40 %:n nettomyyntiosuudella.

“Monien vaikeiden vuosien jälkeen Volvo CE:n liiketoiminta on kääntynyt kasvuun. Isommat myyntimäärät, sisäisen tehokkuuden parantuminen ja maltillinen kustannusten nousu ovat kannattavuuden paranemisen taustalla”, Volvo CE;n pääjohtaja Martin Weissburg sanoo (KHL.com).