Varustelussa johtosarjojen laatu ja dokumentointi pitää olla kohdallaan – Caselta uusi traktorikaivuri ja E-sarjan huippumalli

Rentti esittelee Casen maarakennuskoneuutuuksia. Traktorikaivuri on saanut uuden ergonomisen ja avaramman hytin. E-sarjan suurin CX300E pitkäperäisenä tulee nyt Japanista, uudistuksilla.
Casen uudessa 695SV traktorikaivurissa on uudistunut, avara ja ergonomialtaan parantunut ohjaamo. Se helpottaa erityisesti istuimen kääntöä taakse kaivuuasentoon.
Casen uudessa 695SV traktorikaivurissa on uudistunut, avara ja ergonomialtaan parantunut ohjaamo. Se helpottaa erityisesti istuimen kääntöä taakse kaivuuasentoon. Kuva: Eemeli Linna
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Casen 695SV traktorikuormain on uudistunut erityisesti hytin osalta. Avarampi hytti helpottaa istuimen kääntämistä taaksepäin kaivuuasentoon. Myös ergonomia on parantunut.

Moottorina on uudistunut 16-venttiilinen 3,6-litrainen FPT. Hydrauliikkajärjestelmän suurin tuotto on 165 l/min. Maantienopeus on enimmillään 40km/h.

Rentin toimitusjohtaja Juha Leivo arvioi traktorikaivureilla olevan tietty konetyppiin erikoistunut käyttäjäjoukko, vaikka koneiden kokonaismarkkina on tunnetusti kohtuullisen pieni. Niiden myynti vaihtelee prosentuaalisesti paljonkin kannan vaihtuessa uudempaan. Viime aikoina traktorikaivureiden myynti on ollut nousujohteinen.

Leivo näkee varustelun erittäin tärkeänä osana traktorikaivureita. Rentti asentaa vakioiduilla johtosarjoilla taakseajolaitteet käytännössä jokaiseen myymäänsä traktorikaivuriin. ”Johtosarjojen laatu ja dokumentointi pitää olla kohdallaan”, hän tiivistää.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

CX300E kaivukone

Mexpossa esitellään vastikään maahan saapunut Casen E-sarjan suurin malli CX300E. Valmistaja on Japanilainen Sumitomo. Leivon mukaan kaikki pitkäperäiset koneet tulevat Japanista.

Uuden CX300E-mallin moottori oli aiemmin Isuzu, nyt FPT. Ohjaamo on myös uudistunut. Koneen ohjain rakentuu kosketusnäytön ympärille. Uudessa mallissa on myös etäseuranta, mikä mahdollistaa vikatilanteessa vikakoodien lukemisen etänä, mikä helpottaa vian diagnosointia.

E-sarja kattaa mallit 130, 160, 180, 210, 250 sekä näyttelyssä olevan 300E. Kyseinen yksilö jatkaa matkaansa ulkomaille heti näyttelyn jälkeen. Leivo kertoo, että edeltävässä CX210E-mallissa on nelisylinterinen moottori, mutta uutuus kulkee yleistä kehitystrendiä vastavirtaan kuusisylinterisellä voimanlähteellä. Erikoista on se, että valmistaja lupaa uudella kuusisylinterisellä moottorilla Leivon mukaan 17% polttoainesäästöä nelisylinteriseen verrattuna.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Näyttelyn CX300E on varustettu Saksan markkinoita ajatellen kapealla telastolla. Kone jatkaa ulkomaille näyttelyn jälkeen.
Näyttelyn CX300E on varustettu Saksan markkinoita ajatellen kapealla telastolla. Kone jatkaa ulkomaille näyttelyn jälkeen. Kuva: Eemeli Linna

CNH:n ostama Eurocomach luo odotuksia

Leivo suhtautuu erittäin myönteisesti siihen, että italialainen Sampierana SPA päätyi CNH:n omistukseen viime syyskuulla. Hänen mukaansa toiveissa olisi, että Rentti pystyisi esittelemään loppukesällä uusia minikaivukoneita.

Katso videolta, miltä Casen uutuudet näyttävät:

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Lue lisää