Suzuki Jimny uudistuu

Jimnyn juuret ulottuvat vuoteen 1970, jolloin Suzuki esitteli ensimmäisen maasturinsa japanilaiseen kei-luokkaan. Vuonna 1981 esiteltiin toisen sukupolven Jimny sekä kookkaampi, vientiin tarkoitettu malli. Suomeen sitä tuotiin SJ410 -nimisenä. Kolmannen sukupolven malli esiteltiin 1998, jolloin mm. akseliväli piteni, saataville tuli automaattivaihteisto ja muotoilu pyöristyi.
Nyt on neljännen sukupolven vuoro. Muotoilussa on palattu askel taaksepäin kulmikkaampaan tyyliin. Saatavilla on kolme kaksväriyhdistelmää, jossa on musta katto ja viisi muuta ulkoväriä. Kojelaudan keskelle on tullut muista Suzuki-malleista tuttu tietoviihdejärjestelmän kosketusnäyttö.
Jimnyn kori on kiinnitetty erilliselle tikapuurungolle. Taka-akseli on jäykkä ja tuettu kahdella pitkittäistangolla sekä Panhard-tangolla. Voimansiirrossa on kytkettävä neliveto ja alennusvaihteisto.
Osaston luetuimmat
- LH-Osa Turun Konekeskukselle
- Echon moottorisahauutuudet saatu Koneviestin kokeiluun
- Fiat, Alfa-Romeo ja Jeep saavat Suomessa uuden isännän
- Joskinille kolme maahantuojaa – tavoitteena pääsy lähemmäksi ammattilaista
- Jonsered-tuotteet jäävät pois markkinoilta tänä ja ensi vuonna
- Energiapuukaupassa hinnat nousussa 2022 – halvempaa latvusmassaa ostettiin enemmän kuin karsittua rankaa
- Uusi fosforiasetus voimaan – lannoituksen säätelyn kattavuus paranee