Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Ford Ranger päivittyy

Vuonna 2011 ensiesitelty uudemman sukupolven Ford Ranger on tullut päivitysikään.
Ranger malliston lippulaiva on Wildtrack, joka erottuu kilpailijoistaan muotoilun, värityksen ja sisustuksen myötä.
Ranger malliston lippulaiva on Wildtrack, joka erottuu kilpailijoistaan muotoilun, värityksen ja sisustuksen myötä. 
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Uudistukset eivät ole jääneet pelkkään kasvojenkohotukseen, sillä päivityspaketti sisältää taloudellisempia moottorivaihtoehtoja sekä muuta uutta tekniikkaa.

Paranneltu dieselmallisto käsittää terästetyn version Fordin tuoreimmasta 2,2l TDCi-moottorista. Listalta löytyy myös viisisylinterinen, 200 hevosvoiman tehoinen 3,2 litran TDCi.

2,2l-moottorin tehot ovat kasvaneet 10 hv:lla 160 hevosvoimaan. Kulutus ja päästöt ovat sitä vastoin pudonneet 0,7 litralla 7,1 litraan 100 kilometrillä ja 21 grammalla 185 gramman kilometritasolle. Näihin on päästy mm. Auto-Start-Stop -teknologialla, uusilla vetopyörästön välityssuhteilla sekä sähköisellä ohjaustehostimella.

Valittavissa ovat sekä kuusinopeuksinen manuaalivaihteisto että automaattivaihteisto. Kaikki Suomeen tuotavat mallit ovat nelivetoisia.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Myös avolava-autoihin tulee entistä enemmän henkilöautoista tuttua tekniikkaa. Rangerissa on esimerkiksi Sync2-järjestelmä 8” kosketusnäytöllä, kaistavahti ja kaistanpitoavustin, aktiivinen vakionopeudensäädin, parkkitutka edessä ja takana, peruutuskamera sekä kaatumisenestolla ja perävaunun vakautuksella varustettu elektroninen ajovakauden hallintajärjestelmä.

Uudistunut Ranger saapuu Suomeen vuoden 2016 alussa. Hinnat ja tarkemmat mallistot varusteineen vahvistetaan syksyn aikana.