Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Kiinan suurin autonvalmistaja SAIC tuo Maxus-sähköautomalliston Suomeen - mallisto tarjoaa sähköisiä tila- ja pakettiautoja

Suomessa tarjolla oleva automerkkivalikoima kasvaa, kun sähköisiä tila- ja pakettiautoja valmistava Maxus tuo mallistonsa myös Suomeen. Malliston kärkenä ovat kaksi täyssähköistä pakettiautoa, joista on saatavilla kymmenen erilaista versiota.
Maxus on ensimmäinen kiinalaismerkki Suomessa. E-Deliver hyötyajoneuvomallisto käsittää kaksi versiota. Perusvarustelu on kattava käsittäen mm. peruutustutkan ja -kameran, ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen ja kosketusnäytön. Myynti tapahtuu Delta Auton kautta.
Maxus on ensimmäinen kiinalaismerkki Suomessa. E-Deliver hyötyajoneuvomallisto käsittää kaksi versiota. Perusvarustelu on kattava käsittäen mm. peruutustutkan ja -kameran, ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen ja kosketusnäytön. Myynti tapahtuu Delta Auton kautta. Kuva: Valmistaja
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Maxus on osa Kiinan suurinta autonvalmistajakonsernia SAIC:ia. Yhtiö on Kiinan suurin autonvalmistaja, jonka tuotanto on vuosittain seitsemän miljoonaa autoa. Merkin myynti alkoi Norjassa vuonna 2018 ja Ruotsissa 2019. Nyt Maxus saapuu Suomen markkinoille.

Maxus-pakettiautomallisto käsittää täyssähköiset ns. tonniluokan E-Deliver 3 ja 3,5 tonnin E-Deliver 9, josta on saatavilla myös kevytkuorma-autoversio. Lisäksi tarjolle tulee seitsenpaikkainen Euniq tila-auto.

Tonniluokan E-Deliver 3

E-Deliver 3 on tarjolla kahdella eri korikoolla. Kokonaispituutta on joko 4555 mm tai 5145 mm, akselivälien ollessa 2910/3285 mm. Korkeutta on alle kaksi metriä, eli 1900 mm. Tavaratilojen tilavuudet ovat 4.6 m3 ja 6.3 m3. Kokonaismassa vaihtelee eri kokoonpanojen kanssa 2310–2630 kg välillä. Kantavuutta löytyy 860–1000 kg välillä. Perään voi kytkeä myös vaunun ja suurin jarrullinen massa on 1300 kg.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

E-Deliver 3 on saatavilla joko 35 tai 52.5 kWh akkupaketilla. Toimintamatkaksi luvataan 35 kWh akulla 210–226 km ja 52.5 kWh akulla 316–342 km (WLTP). CCS pikalaturilla 0-80 % lataus 45 minuutissa.

Myös kuorma-autona

E-Deliver 9 on 3.5 tonnin pakettiauto, josta on saatavilla myös kevytkuorma-autoversio. Tarjolla on kahta eri korikokoa ja kolmea akkupakettia. Kokonaispituus on joko 5546 mm tai 5940 mm, akselivälien ollessa 3366/3760 mm. Korkeus on kaikissa versioissa 2525 mm. Tavaratilaa on joko 9.7 m3 tai 11.3 m3. Auton kokonaismassa on aina 3500 kg. Omapaino on versiosta riippuen 2300–2640 kg ja kantavuutta löytyy 860–1200 kg. Perään voidaan kytkeä vaunun suurimman massan ollessa 1500 kg.

Asiakas voi valita Maxus E-Deliver 9 joko 51.5 kWh, 72 kWh tai 88.55 kWh akkupaketin. WLTP-mittaustavan mukainen toimintamatka eri paketeille on joko 186, 236 tai 296 kilometriä. E-Deliver 9 on 3-vaihelaturi ja CCS-pikalataus.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Norjalainen maahantuoja, myynti Delta Autolla

Maxusen maahantuojana toimii norjalainen RSA. Nyt RSA on perustanut haarakonttorin Suomeen. Jälleenmyynnin ja huollon hoitaa Delta Auto toistaiseksi Helsingin ja Tampereen toimipisteissä.

E-Deliver 3:n verollinen alkaen hinta on 36 387 euroa. E-Deliver 9:n hinnat alkavat 69 969 eurosta. Autojen takuu on 5 vuotta/100 000 km akkutakuun ollessa 8 vuotta/200 000 km.