Loivempia siipimalleja
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Ajonopeuden lisääntyminen kynnössä näyttää vaikuttavan entistä loivempien siipimallien yleistymiseen. Samaan suuntaan saattavat vaikuttaa myös kyntökilpailujen kansainväliset arvosteluperusteet, jotka eivät kuitenkaan ole joka suhteessa käytännön kannalta tarkoituksen mukaiset. Manner-Euroopassa yleinen ns. paluuaura, jolla kynnetään samaa rintausta eikä kahta kaistaa, ei näytä yleistyvän maassamme – ei muuallakaan Pohjoismaissa eikä esim. Englannissa. Salaojitetuilla tai ojattomilla pelloilla tällä kyntötavalla on kuitenkin se etu, että vältytään lopetusvaoista, joiden tasaus keväällä on vaikeaa ja aiheuttaa epätasaista orastumista.
Prof. A. Reinikainen Koneviesti 21/1961
Osaston luetuimmat
- Löydä Koneviesti-mies – voit voittaa 500 euron arvoisen lahjakortin
- Kone- ja polttoainevarkaudet jatkuva riesa Ruotsissa
- Avant Murinoilla järjestettiin ensimmäiset Avantilla ajon SM-kilpailut – ylöjärveläiset ottivat kaksoisvoiton
- Husqvarnalta täysin uudet järeät 592 XPG ja 585 -moottorisahamallit innovatiivisilla yksityiskohdilla
- Puolustusvoimien käytöstä poistettua materiaalia huutokaupattiin Tampereen Kalkussa − eniten kiinnostusta herättivät Mercedes-Benzin MB-Trac 1600T ja Volkswagenin neliveto LT 45D
- Husqvarnalta innovatiivinen lisäys akkuketjusahoihin –keskipakokytkin tekee 542 iXP ja T542 iXP -malleista polttomoottorityyppisesti käytettäviä
- Komatsu Forest esittelee kahdeksanpyöräisen version järeimmästä harvesterimallista – Komatsu 951XC on suunnattu järeiden metsien hakkuisiin