Ford New Holland 40 -malliston historiaa

Traktorin suunnittelu alkaa, kun projekti P358 käynnistyy Fordin traktoriosastolla.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

1987

Genesis-projekti, jonka tavoitteena on suunnitella uudet, nykyaikaiset moottorit käytettäväksi tulevassa traktorimallistossa käynnistyy 1.10.1987. Suunnittelu saatiin päätökseen elokuussa 1988.

1991

40-sarjan tuotanto alkaa Basildonin tehtaalla lokakuussa.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

1993

Quad Mod -muutokset SLE-malleihin lokakuussa, vaihdevivuston tangot korvataan vaijereilla, nappikytkin ja pikavaihteen sovitustoiminto lisätään varustukseen.

Turboahdettu 125-hevosvoimainen 8340 esitellään toukokuussa ja se korvaa ahtamattoman 8340-mallin.

Ohjaamon katon väri vaihtuu sinisestä harmaaksi.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Huhtikuussa 24x24 Dual Power -pikavaihde vakiovarusteeksi SL-malleihin.

1994

Traktorin värimaailmaa uudistetaan, kun rungon väri vaihtuu Fordin sinisestä harmaaksi elokuussa.

Maaliskuussa nappikytkin SL-mallin vakiovarusteeksi.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

1995

Malliston Carraro-etuakselit korvataan New Hollandin etuakseleilla tammikuussa.

Malliston päivitys syyskuussa, New Hollandin logo korvaa Ford-merkin traktorin keulalla, lokasuojat vaihdetaan muovisiksi, peilit vaihtuvat, johtosarja uudistetaan. SL-mallien ohjaamoiden varustus yhtenäistetään SLE-mallien kanssa, vakiovarusteisiin lisätään apukuljettajan istuin, lisätyövalot ja tilttiratti.

1998

40-sarjan valmistus päättyy, kun TS-mallisto korvaa 40-sarjan.