Volvo FE uudistuu

Volvo FE 350 on suunniteltu 44 tonnin kokonaisyhdistelmämassoille ja sitä voi käyttää sekä peruskuorma-autona että perävaunun vetoautona. Kippiauto, nosturiauto ja jäteauto ovat esimerkkejä kolmiakselisista käyttötehtävistä, joissa lisäteho voi auttaa parantamaan tuottavuutta. D8K 350 Euro 6 -moottori on saatavana kaikkiin ohjaamoihin, myös matalalattiaohjaamoon. Moottori voidaan yhdistää Volvon I-Shift -vaihteistoon tai täysautomaattiseen vaihteistoon. Akselistokokoonpanoina on tarjolla 4x2, 6x2, 6x4. FE on saatavana myös 4x2-vetoautona. Etuakselit on saatavilla 7,1–9 tonnin akselipainolla ja taka-akselit 13–23 tonnin akselipainolla.
Volvo FE 350 myynti aloitetaan kesäkuun lopussa, ja tuotanto alkaa syyskuussa. Lisäuutisia FE-mallistosta julkaistaan vaiheittain syksyn 2017 aikana.
Dieselillä toimivan Volvo FE 350:n esittelyn yhteydessä Volvo Trucks laajentaa myös kaasumoottoria suosivien asiakkaiden valinnanmahdollisuuksia. CNG-käyttöinen Volvo FE 320 on nyt saatavilla päiväohjaamolla, lepo-ohjaamolla, makuuohjaamolla tai matalalattiaohjaamolla.
Osaston luetuimmat
- LH-Osa Turun Konekeskukselle
- Echon moottorisahauutuudet saatu Koneviestin kokeiluun
- Rajattoman pyörimisen salliva harvesterirotaattori Ponsse HH360 syntyi yhteistyössä Black Bruinin kanssa
- Energiapuukaupassa hinnat nousussa 2022 – halvempaa latvusmassaa ostettiin enemmän kuin karsittua rankaa
- Valio maksaa lisähintaa vastuullisesti tuotetusta maidosta
- Stora Enso auttaa uusia yrittäjiä alkuun – yrittäjäksi alkava saa sopimuksen, tukitoiminnot ja vuokrakoneet neljäksi vuodeksi
- Vetymoottorit yleistyvät – Hyundai Doosan Infracoren moottori sarjatuotantoon