Veteraanikoneella masinistijuhliin

Rauta ja Petrooli -tapahtumassa esiintyvää, Yli 70- vuotiasta työjuhtaa on käytetty liikennekoneena, rahtikoneena ja sodan aikana yleiskoneena. Voimanlähteenä on kaksi 1 200-hevosvoimaista Pratt&Whitney R-1830-92 -moottoria, matkanopeutta koneella on 260–280 km/h. Suurin matkanopeus 346 km/h.
Koneen ensimmäinen reittilento Hyvinkäältä Tukholmaan tapahtui 2. tammikuuta 1945. Hyvinkäältä lähti päivittäin 5–6 lentovuoroa maamme eri kohteisiin, kuten Turkuun, Tampereelle, Poriin, Maarianhaminaan, Vaasaan, Kemiin ja Jyväskylään.
DC-3:n toimintaa pyörittää DC- yhdistys ry, joka myös huolehtii koneen lentokunnosta. Koneviestin osastolla yritetään harmaan veteraani-Fergusonin kokoamisessa uutta ennätystä, joka Okra-näyttelyssä jäi hieman yli kymmeneen minuuttiin.
Osaston luetuimmat
- Sampo Rosenlew on valmistanut jo tuhat metsäkonetta – tuhannes kone lähtee työskentelemään Saksan jyrkkiin rinteisiin30.1.
- Yellow Table listasi suurimmat maarakennuskonevalmistajat – kärki pysynyt lähes ennallaan3.2.
- Husqvarnalta tulossa markkinoille kevyt takakahvallinen moottorisaha 540 XP mark III6.10.2022
- Kaivoskonevalmistaja Normet ostaa Marakon Oy:n19.1.
- Stihl päivittää akkusahamallistoaan ja tuo uuden ketjutyypin mallistoon13.12.2022
- Tilapäistä helpotusta polttoaineen hintoihin11.7.2022
- Doosanin uusi nimi selville – jatkossa tuotemerkki tunnetaan nimellä Develon18.1.