Volvo Trucks parantaa kaukokuljetusten polttoainetehokkuutta lisäämällä parannuksia I-Save-toimintoon

Volvo Trucks lisää I-Save-toimintoon uusia parannuksia, jotka pienentävät polttoaineen kulutusta ja CO2-päästöjä sekä samalla parantavat ajettavuutta ja lisäävät ajomukavuutta. 
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Volvo on nyt ottanut Volvo FH I-Save -toiminnossa askeleen pidemmälle varmistaakseen moottoreiden palamisprosessin täydellisen optimoinnin mukauttamalla suuttimia, puristusta ja nokka-akselia erityisesti uusiin aaltomaisiin mäntiin. Myös moottorin paino ja sisäinen kitka ovat pienentyneet. Näiden lisäksi turboahdin ja öljypumppu ovat saaneet päivityksiä, ja jopa öljyn-, polttoaineen- ja ilmansuodattimissa on patentoituja uudistuksia suorituskyvyn parantamiseksi.

I-Saven sydän on 13-litrainen moottori, jossa on Volvon turbo compound -teknologiaa, D13TC, joka mahdollistaa ajamisen pidempään matalilla kierroksilla ja suurilla vaihteilla. Tuloksena on pehmeämpi ja hiljaisempi ajo. Moottori voi käydä korkealla hyötysuhteella koko nopeusalueella, parhaan tuloksen ollessa 900–1300 rpm.

Kaikkien laitteistopäivitysten lisäksi on lisätty uuden sukupolven moottorinhallintajärjestelmä, joka puolestaan kommunikoi entistä paremmin päivitetyn I-Shift-vaihteiston kanssa. Se ei ainoastaan paranna polttoainetaloutta, vaan tarjoaa myös selvästi paremman ajettavuuden, sillä tämä älykäs vaihtamisstrategian päivitys tarjoaa nopeamman vasteen ja entistä harmonisemman ajokokemuksen.

I-Torque on uusi älykäs vääntömomenttiohjelmisto, joka lisää energiatehokkuutta analysoimalla I-Seen topografiatietoja ja mukauttamalla ajoa todellisen reitin mukaan. I-See käyttää suunniteltua reittiä koskevia tietoja hyödyntääkseen kuorma-auton liike-energiaa parhaalla mahdollisella tavalla ajettaessa mäkisessä maastossa. Uusi I-Torque-toiminto hallitsee vaihteenvalintaa, moottorin vääntömomenttia ja jarrutusta, kun I-Cruise on aktivoitu. Pitkiä matkoja ajettaessa kuorma-auton aerodynamiikalla on tärkeä rooli polttoainetalouden kannalta, ja ilmavirran parantamiseksi on tehty useita muutoksia, kuten ohjaamon etuosan tiivistäminen ja pidempi oven jatke.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Nyt valikoima kasvaa uudella 420 hv:n tehoversiolla aiempien 460 ja 500 hv:n lisäksi. Kaikki moottorit on suunniteltu toimimaan myös HVO uusiutuvalla dieselillä. Myös Volvo Trucksin FH-, FM- ja FMX-mallien 11- ja 13-litraisiin Euro 6 -moottoreihin on tulossa energiatehokkuutta lisääviä päivityksiä.

Lue lisää