Mercedes-Benz Citan uudistuu vahvalla Daimlerin kädenjäljellä

Toisen sukupolven Mercedes-Benz Citan on esitelty. Yhteistyömallin suunnittelussa ja toteutuksessa on aiempaa vahvempi Daimlerin kädenjälki.
Citan pohjautuu, kuten edeltäjänsäkin, Renault Kangooseen. Nyt suunnittelussa ja toteutuksessa on vahvempi Daimelrin kädenjälki, mikä näkyy etenkin muotoilussa ja ohjaamossa. Myös tekniikasta löytyy eroavaisuuksia.
Citan pohjautuu, kuten edeltäjänsäkin, Renault Kangooseen. Nyt suunnittelussa ja toteutuksessa on vahvempi Daimelrin kädenjälki, mikä näkyy etenkin muotoilussa ja ohjaamossa. Myös tekniikasta löytyy eroavaisuuksia. Kuva: Timo Rintakoski
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Citan tulee alkuun tarjolla yhdellä akselivälillä, mutta vuonna 2022 saataville tulee pitkä akselivälin versio. Auton voi tilata joko takaluukulla tai pariovilla varustettuna.
Citan tulee alkuun tarjolla yhdellä akselivälillä, mutta vuonna 2022 saataville tulee pitkä akselivälin versio. Auton voi tilata joko takaluukulla tai pariovilla varustettuna. Kuva: Timo Rintakoski

Uudistunut Mercedes-Benz Citan tulee alkuun saataville umpipakettiautona ja tila-autona 2716 mm akselivälillä varustettuna. Moottoreista voi valita 1416 kuutioisen dieselin kolmessa teholuokassa ja 1332 kuutioisen bensiinin kahdessa teholuokassa. Voimansiirtona on etuveto kuusinopeuksisella manuaalivaihteistolla varustettuna. Vuoden 2022 kuluessa mallisto täydentyy Mixtolla, Citan T-sarjalla, pidemmän akselivälin malleilla, sekä automaattivaihteistolla varustettuna. Noin vuoden kuluttua saataville tulee täyssähköinen eCitan.

Citan henkilö- ja pakettiautoversiot saapuvat Suomeen vielä tämän vuoden puolella marras-joulukuun tiimoilla.

Tarkempi esittely Citanista on luettavissa myöhemmin ilmestyvästä Koneviestistä.

Lue lisää