Flieglin ensimmäinen kuormain esiteltiin – maatilatason kuormaimessa on kompakti rakenne
Flieglin ensimmäinen kuormaajamalli 25–27 on omamassaltaan 2,5-tonninen. Nostokorkeus on 2,9 metriä.Fliegl esittelee 25–27-kuormaajamallin myötä ensimmäisen pienkuormaajansa. Malliston kehitys perustuu hollantilaisen Kawecon aiempiin malleihin, jotka Fliegl osti, kun Kaweco ajautui taloudellisiin vaikeuksiin. Suunnittelu keskittyy hyväksi havaittuun teknologiaan ja käytännöllisiin ominaisuuksiin. Tuotanto on kokonaan Flieglin omassa tehtaassa Baijerissa. Valmistuksessa käytetään vain tunnettujen valmistajien komponentteja.
Uuden kuormaajan ohjaamo on jousitettu ja käytössä on viisi työvaloa vakiovarusteena. Käytössä on Euro-standardin mukainen kiinnitys hydraulisella pikavaihtojärjestelmällä ja paineeton paluulinja. levennetyt lokasuojat molemmilla akseleilla.
Voimansiirto on hydrostaattinen neliveto ja tasauspyörästön luistonrajoittimella. Pyöriin voima välitetään Comer F068 -planeetta-akseleilla, joiden suurin vetovoima on 21 500 Newtonia. Saatavana 100 %:n tasauspyörästön lukko. käytössä on kaksi ajoaluetta. Hidas alue kattaa nopeuden 0–8 kilometriä tunnissa. Nopea alue mahdollistaa ajon 0–20 kilometriä tunnissa.
Työhydrauliikalle tuotetaan öljyä 51 litraa minuutissa 190 baarin paineella, kun taas ajohydrauliikalle tuotetaan 111 litraa minuutissa 350 baarin paineella.
Moottori on sijoitettu alas, mikä parantaa vakautta.Ohjaamo ja moottorin kansi voidaan kallistaa tai avata, mikä yksinkertaistaa korjaus- ja huoltotöitä. Kuormaajassa on 37 hevosvoiman kolmisylinterinen Yanmar-dieselmoottori, jossa on hiukkassuodatin. Se täyttää Stage V -päästöstandardit.
Valmistajan mukaan 25–27-malli painaa 2 500 kiloa. Suurin nostokyky on 1 850 kiloa ja kaatokuorma on 2 000 kiloa. Nostokorkeus on 2,9 metriä. Vakiorenkailla kuormaajan leveys on 1 136 millimetriä.
Joko sinulle tulee Koneviestin uutiskirje? Tilaamalla maksuttoman uutiskirjeen saat noin kerran kuukaudessa sähköpostiisi toimituksen valitsemia kiinnostavimpia juttuvinkkejä. Tilaa uutiskirje
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat



