Mersulta langaton latausjärjestelmä

Induktiolataus tulee ensivaiheessa tarjolle mersun S-sarjaan. Menetelmä perustuu kahteen käämiin, joiden väliin syntyy magneettikenttä. Ensiökäämi voidaan sijoittaa esimerkiksi autotallin tai latauspisteen lattiaan sijoitettuun levyyn, jolloin auton ohjausjärjestelmä tunnistaa käämin auton ajaessa sen kohdalle. Kun auto on paikallaan, järjestelmä ilmoittaa siitä kuljettajalle monitoiminäytön viestillä. Toisiokäämi sijoitetaan auton alustaan, ja kun käämit osuvat kohdakkain, niiden väliin muodostuu magneettikenttä, jolloin lataus käynnistyy automaattisesti. Valmistajan mukaan induktiolatauksen avulla auton akut täyttyvät tehokkaasti, vaivattomasti ja turvallisesti.
Daimler on yhteistyössä muiden autonvalmistajien kanssa kehittänyt jo kauan avointa ja standardoitua CCS-latausjärjestelmää (Combined Charging System), jonka mahdollistaisi maailmanlaajuisen ja rajoittamattoman sähköautoilun ja latausinfrastruktuurin rakentamisen.
CCS laajentaisi nykyistä AC-vaihtovirtaan perustuvaa sähköautojen latausteknologiaa DC-tasavirran mahdollistamalla nopealla pikalatauksella. Vuodesta 2018 lähtien uusi CCS-standardi tulee käyttöön kaikissa Mercedes-Benzin sähköajoneuvoissa. Autosta ja akusta riippuen latauksen teho pikalatauspisteessä voisi olla jopa 150 kW.
Osaston luetuimmat
- Echon moottorisahauutuudet saatu Koneviestin kokeiluun21.3.
- Stora Enso auttaa uusia yrittäjiä alkuun – yrittäjäksi alkava saa sopimuksen, tukitoiminnot ja vuokrakoneet neljäksi vuodeksi21.3.
- Hankkija rakennutti huollolle ja tuontikoneiden kokoonpanolle uudet tilat Turkuun16.3.
- Husqvarnalta tulossa markkinoille kevyt takakahvallinen moottorisaha 540 XP mark III6.10.2022
- Maarakennuskonemyynti lievässä laskussa20.3.
- Uusi fosforiasetus voimaan – lannoituksen säätelyn kattavuus paranee19.1.
- Jonsered-tuotteet jäävät pois markkinoilta tänä ja ensi vuonna23.10.2020