Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Uuden Citroen Jumpyn myynti on alkanut

Citroen Jumpy on ensimmäinen tonniluokan pakettiauto, joka on rakennettu merkin henkilöautomallistossa laajasti käytetylle modulaariselle EMP2-perusrakenteelle.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Citroen Jumpyn uusi perusrakenne tuo mukanaan aiempaa enemmän vaihtoehtoja. Kaksi akseliväliä (2,92 ja 3,27 m) ja peräylitystä (0,80 ja 1,15 m) tarkoittaa kolmea eri kokonaispituutta: XS 4,60 m, M 4,95 m ja XL 5,30 m. Parhaimillaan tavaratilaa löytyy 6,6 kuutiota.

Vakiovarusteena olevan Moduwork-tavaratilan laajennusmahdollisuuden myötä voidaan XL-mallissa kuljettaa yli neljän metrin mittaisia kappaleita. Korimallista riippuen kantavuudet ovat 1 000–1 400 kg ja suurin vetopaino on 2 500 kg.

Jumpyyn on tarjolla viisi dieselmoottorivaihtoehtoa BlueHDi-mallistosta, ja ne edustavat Citroënin uusinta dieselmoottorisukupolvea. Moottoripaletti kattaa teholuokat 70–130 kW (95–180 hv). Perinteisen hiukkassuodattimen edelle asetettu SCR-moduuli (Selective Catalytic Reduction) on ainoa jälkikäsittelyjärjestelmä, joka pystyy vähentämään NOx-päästöjä jopa 90 % samalla kun CO2-päästöt vähenevät jopa 4 %.

Citroen Jumpyn hinnat alkavat 25 997 eurosta (BlueHDi 95 XS) päätyen 35 895 euroa maksavaan automaattivaihteistolla varustettuun BlueHDi 180 XL -malliin.