Nuffield 10/60 Ten Speed -traktorissa oli odotettu 10-nopeuksinen vaihteisto – Suomi oli Nuffieldin paras vientimaa
Vuoden 1948 Smithfield-näyttelyssä esitelty Nuffield Universal herätti ansaittua huomiota ympäri maailmaa. Suunnittelijat Claude Culpin ja Henry Merritt olivat luoneet huomattavan järeän traktorin, jonka vankassa rungossa oli runsaasti kiinnityspisteitä monenlaisille työkoneille ja varusteille. David Brownilta Nuffieldille siirtynyt Merritt oli aiemmin toiminut panssarivaunusuunnittelijana ja tottunut lisäämään heiveröisiin kohtiin rautaa.
Tilaajalle
Osaston luetuimmat
- Vuosimallin 1958 Vanaja heräsi pitkästä unesta – kuorma-auton entisöinti tehtiin materiaaleja ja työtä säästämättä
- Karstulasta löytyy vielä alkuperäisellä Comprex-ahtimella varustettu Valmet 1203 – ahdin tarjoaa vääntöä mukavasti jo pienillä kierroksilla
- Teli- ja nelivetoinen Valmet 1502 -traktori suunniteltiin suurtilojen käyttöön – "peltojätin" merkittävimmät työmaat olivat kuitenkin turvekentät ja puutavarakuljetukset
- Legendaarisilla GMC CCKW -maastokuorma-autoilla ajettiin ympäripyöreitä päiviä – "Sota-kempsut" olivat avainroolissa monilla siviilityömailla
- Scanian nollasarjan kuorma-autot olivat aikanaan kestäviä ja haluttuja kuorma-autoja – tällainen on hienosti entisöity Scania LBS110 Tammelasta
- Vanaja on osa suomalaisen kuorma-autoilun historiaa – kahden vuosikymmenen aikana valmistettiin lähes 7500 Vanajaa
- Husqvarna 242 on 80-luvun moottorisahamalli, johon muita sahoja verrataan edelleen – nämä seikat tekevät sahasta klassikon