M.A.N 4P1 -traktori oli varustetasoltaan aikansa huippuyksilö, jonka valttina oli ylivoimainen M-moottori
Saksa on ollut Euroopan johtava traktorivaltio ainakin valmistajien lukumäärän perusteella. Jo 1910-luvulla oli Saksassa yli 70 merkkiä. Muutamaa moottoriauravalmistajaa lukuun ottamatta kunnollisia traktoreita ei tullut vielä yhdestäkään pajasta. Seuraavalla vuosikymmenellä valmistajia oli jo lähes 100.
Tilaajalle
Osaston luetuimmat
- Vuosimallin 1958 Vanaja heräsi pitkästä unesta – kuorma-auton entisöinti tehtiin materiaaleja ja työtä säästämättä
- Karstulasta löytyy vielä alkuperäisellä Comprex-ahtimella varustettu Valmet 1203 – ahdin tarjoaa vääntöä mukavasti jo pienillä kierroksilla
- Scanian nollasarjan kuorma-autot olivat aikanaan kestäviä ja haluttuja kuorma-autoja – tällainen on hienosti entisöity Scania LBS110 Tammelasta
- Husqvarna 242 on 80-luvun moottorisahamalli, johon muita sahoja verrataan edelleen – nämä seikat tekevät sahasta klassikon
- Vanaja on osa suomalaisen kuorma-autoilun historiaa – kahden vuosikymmenen aikana valmistettiin lähes 7500 Vanajaa
- Teli- ja nelivetoinen Valmet 1502 -traktori suunniteltiin suurtilojen käyttöön – "peltojätin" merkittävimmät työmaat olivat kuitenkin turvekentät ja puutavarakuljetukset
- DT-75 -neuvostotelakone äestää Hämeessä – traktori käynnistyy bensalla, mutta jatkaa matkaa dieselillä