Koneviestin synty oli hullunrohkea hanke — tälläinen oli lehden tie vaatimattomasta alusta menestykseen
Koneviesti oli lähes hullunrohkea hanke vuoden 1952 Suomessa. Perustaja ja alkuvuosien päätoimittaja Paavo Raukko oli pantannut perheen omakotitalon lattiasta kattoon yrityksen alkupääomaksi. Vastoin monien ennustuksia Koneviesti ei nuukahtanut alun vaikeuksiin, vaan siitä tuli menestys.
Tilaajalle
Osaston luetuimmat
- Vuosimallin 1958 Vanaja heräsi pitkästä unesta – kuorma-auton entisöinti tehtiin materiaaleja ja työtä säästämättä
- Karstulasta löytyy vielä alkuperäisellä Comprex-ahtimella varustettu Valmet 1203 – ahdin tarjoaa vääntöä mukavasti jo pienillä kierroksilla
- Teli- ja nelivetoinen Valmet 1502 -traktori suunniteltiin suurtilojen käyttöön – "peltojätin" merkittävimmät työmaat olivat kuitenkin turvekentät ja puutavarakuljetukset
- Vanaja on osa suomalaisen kuorma-autoilun historiaa – kahden vuosikymmenen aikana valmistettiin lähes 7500 Vanajaa
- Scanian nollasarjan kuorma-autot olivat aikanaan kestäviä ja haluttuja kuorma-autoja – tällainen on hienosti entisöity Scania LBS110 Tammelasta
- Husqvarna 242 on 80-luvun moottorisahamalli, johon muita sahoja verrataan edelleen – nämä seikat tekevät sahasta klassikon
- DT-75 -neuvostotelakone äestää Hämeessä – traktori käynnistyy bensalla, mutta jatkaa matkaa dieselillä