Tälläinen oli Suomi Koneviestin alkutaipaleella – olympialaisten myötä kohti parempia päiviä
Vuosi 1952 oli Suomelle hyvin merkittävä monella tapaa. Silloin päättyivät maan taloutta raskaasti koetelleet sotakorvaukset, Suomi sai ensimmäisen superjulkkiksen, olympialaiset tekivät syrjäistä valtakuntaa tunnetuksi ja komeaksi lopuksi alkoi ilmestyä Maaseudun Koneviesti. Katsotaan, millainen Suomi otti uuden ammattilehden vastaan.
Tilaajalle
Osaston luetuimmat
- Vuosimallin 1958 Vanaja heräsi pitkästä unesta – kuorma-auton entisöinti tehtiin materiaaleja ja työtä säästämättä
- Karstulasta löytyy vielä alkuperäisellä Comprex-ahtimella varustettu Valmet 1203 – ahdin tarjoaa vääntöä mukavasti jo pienillä kierroksilla
- Scanian nollasarjan kuorma-autot olivat aikanaan kestäviä ja haluttuja kuorma-autoja – tällainen on hienosti entisöity Scania LBS110 Tammelasta
- Teli- ja nelivetoinen Valmet 1502 -traktori suunniteltiin suurtilojen käyttöön – "peltojätin" merkittävimmät työmaat olivat kuitenkin turvekentät ja puutavarakuljetukset
- DT-75 -neuvostotelakone äestää Hämeessä – traktori käynnistyy bensalla, mutta jatkaa matkaa dieselillä
- Vanaja on osa suomalaisen kuorma-autoilun historiaa – kahden vuosikymmenen aikana valmistettiin lähes 7500 Vanajaa
- Husqvarna 242 on 80-luvun moottorisahamalli, johon muita sahoja verrataan edelleen – nämä seikat tekevät sahasta klassikon