Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Renault Kadjar sai uuden ilmeen ja uudet moottorit

Renaultin Kadjar on saanut päivityksen myötä uuden ilmeen ja tehokkaammat moottorit. Tarjolla on myös neliveto dieselmoottorilla varustettuna.

Vuonna 2015 esiteltyä Renault Kadjaria on myyty Suomessa parhaimmillaan yli 1000 kappaletta vuodessa.

Muotoilun osalta Kadjar on saanut kokonaan uuden ilmeen. Kojetaulussa on uusi kosketusnäyttö ja tietoviihdejärjestelmän käyttöpääte. Etuistuimissa on aiempaa enemmän sivuttaistukea ja istuimen pehmustemateriaali on aiempaa jämäkämpää. Tavaratilaa on 472 litraa ja kaksiosainen välipohja on jaettavissa.

Uudet bensiinimoottorit

Suurin ero aiempaan verrattuna löytyy konepeiton alta. Sieltä löytyvät täysin uudet bensiinimoottorit ja lähes kokonaan muuttunut turbodiesel. Bensiinimoottori on Renault-Nissan allianssin yhdessä Daimlerin kanssa kehittämä.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Bensiinimoottorin kuutiotilavuus on 1332 cm³. Pakosarja on osittain integroitu, ja turboahdin on sähköisesti ohjattu. Moottorin kitkoja on alennettu ja jäähdytystä parannettu. Jakopää on ketjukäyttöinen. Tehoa on tullut 10 kW ja vääntöä 35 Nm lisää. Teholuokkia on kaksi: 103 ja 117 kW. Pienemmän bensiinimoottorin kanssa vakiona on kuusinopeuksinen käsivalinteinen vaihteisto. Tehokkaamman parina on seitsemännopeuksinen kaksoiskytkinvaihteisto.

Kolmanneksi moottorivaihtoehdoksi tulee 85 kW tehoinen 1,5-litrainen diesel. Moottorin osista yli 90 prosenttia on uusia tai edelleen kehitettyjä. Siinä on ns. overboost-toiminto, jolla saa hetkellisesti lisää 44 kW tehoa ja 25 Nm vääntöä.

Myöhemmin kuluvan vuoden kevään aikana tulee vielä saataville 110 kW tehoinen 1749 cm³ turbodiesel, jonka yhteydessä on mahdollista saada neliveto. Muutoin autot ovat etuvetoisia. Hinnat alkavat Life-varustetason Tce 140 mallin 24 990 eurosta.