Uutiset

Renault Trucksin T-, T High-, C- ja K-sarjat ovat uudistuneet – uutuuksissa polttoaineenkulutusta alentavaa tekniikkaa

Renault Trucks on päivittänyt T-, T High-, C- ja K-sarjan kuorma-autot. Uudistuksissa on painotettu ajo- ja matkustusmukavuutta, turvallisuutta ja tuottavuutta. Nyt tehty uudistus on merkittävin sitten malliston vuonna 2013 tapahtuneen esittelyn.
Valmistaja
Nyt tehty uudistus on mittavin sitten vuonna 2013 tapahtuneen mallistolanseerauksen. Ulkoapäin 2021 mallin erottaa uudesta hunajakennosäleiköstä sekä aiempaa pienemmistä LED-ajovaloista minkä ansiosta korin alaosan maalattu alue on suurentunut.

Ajo- ja matkustusmukavuuteen merkittävimmin vaikuttavat uudistukset ovat kolmiakselinen, moneen suuntaan säädettävä ohjauspylväs, uudet istuimet, lisääntyneet säilytystilat ja uudistettu yöpymistila.

Uuden ohjauspylvään tuoman laajemman säätövaran ansiosta ajoasennon löytää entistä paremmaksi. Ohjauspylvään asentoa ja kaltevuutta säädetään yhdellä polkimella. Renault Trucks on suunnitellut istuinvalikoimansa uudelleen ja tarjoaa nyt modulaarisia istuimia, jotka voidaan räätälöidä halutunlaisiksi. Saatavana on myös uusia kankaita, jotka on suunniteltu kestämään aktiivista käyttöä. Lisävarusteena on saatavana myös osanahkaverhoilu. Ohjaamoihin on tullut uusia säilytysratkaisuja. Kojetaulussa on tabletti- ja älypuhelinteline, jonka avulla kuljettaja voi käyttää useita laitteita samanaikaisesti ja ladata niiden akkuja kahden USB-C-liitännän kautta. Ohjaamossa on myös uusi A4-kokoisten asiakirjojen säilytyslokero. Matkustajan puolella on kaksi säilytystilaa, joiden kokonaistilavuus on 7 litraa, sisältäen 2 litran jäähdytetyn tilan. Vuoteen patja on paksumpi ja paremmin jousitettu. Myös makuutilasta löytyvät USB-C-liitännät.

Renault Trucksin uusissa T-, T High- ja C-malleissa on LED-valot vakiovarusteena. Ovien sisäpuolelle on sijoitettu myös muita LED-valoja, jotka valaisevat kynnyksen ja lisäävät kuljettajan turvallisuutta yöllä. Kuljettajien, kuormien ja muiden tienkäyttäjien optimaalisen turvallisuuden takaamiseksi on saatavana myös useita lisävarusteita, kuten mekaaninen ovien turvalukitus, kamerat ja läsnäoloanturit sekä jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden näkyvyyttä parantavat ovet. Seisontajarrun hätäkytkentätoiminto lukitsee pyörät ja estää kuorma-autoa liikkumasta odottamattomasti, kun kuljettaja poistuu ohjaamosta.

Kolmen prosentin polttoainesäästöt

Ohjaamon aerodynamiikkaa on parannettu etusäleikön uuden muotoilun ja entistä pidempien pyöräkotelojen avulla.

Moottorit päivittyvät Euro VI Step E -tasolle ja välityksiä optimoidaan. Lisäksi ajoneuvoissa on uutta, polttoaineenkulutusta alentavaa tekniikkaa. Mukana on muun muassa uusi versio ennakoivasta Optivision-vakionopeudensäätimestä sekä optimoitu vakionopeudensäädin, jossa on valittavana kaksi ajotilaa. Oletuksena käytössä on "Eco on" -tila, joka optimoi polttoaineenkulutuksen säätämällä kiihdytystä, vaihteenvaihtoa, vakionopeudensäädintä ja hidastusta. "Eco off" -tilan avulla kuljettajat voivat muuttaa ajotilaa. Ilmaisin antaa kuljettajalle reaaliaikaista tietoa hänen ajotyylistään. Uusi "Pulse and Glide" -toiminto vähentää polttoaineenkulutusta pitämällä ajoneuvon nopeuden lähellä vakionopeudensäätimen asetusarvoa (+/- 2 km/h). Renault Trucksin T- ja T High -malleissa on vakiovarusteena A-luokan renkaat, jotka ovat markkinoiden polttoainetaloudellisemmat.

13 litran Euro VI -moottoreilla varustettujen ajoneuvojen öljynvaihtovälit voidaan käytön ja kilometrimäärän mukaan pidentää jopa 150 000 kilometriin tai 18 kuukauteen, mikä vähentää huoltosopimusten kustannuksia (työ ja osat), optimoi huoltoaikataulun, vähentää korjaamokäyntejä ja parantaa polttoainetaloutta.

Renault Trucksin kehittämä uusi teknologia mahdollistaa ajoneuvon ohjelmiston säännölliset päivitykset – asiakkaan toivomana ajankohtana – ilman ajoneuvon tuomista korjaamolle.

Tämä uusi teknologia on osa Excellence Predict -huoltosopimustarjousta, jonka avulla Renault Trucks voi reagoida ongelmiin jo ennen vian esiintymistä ja kohentaa toimintavarmuutta. Uusien mallien tuotanto pääsee vauhti tulevana syksynä ja asiakastoimituksiin päästään myös syksyn aikana.

Lue lisää