Uutiset
Renault Master Bringo

Matala-alustainen Renault Master Bringo -pakettiauto markkinoille – Suomessa vakioitu konsepti

Renault Trucks ja NEK Oy ovat yhteistyössä kehittäneet uuden konseptin matalalle alustalla rakennetun Bringoksi nimetyn pakettiauton. Bringo sisältää Renault Trucks Master matalan alustan ja päälivalmistaja NEKin korin vakioituna ratkaisuna.
NEK Oy
Renault Trucks Master Bringo on päälivalmistaja NEK Oy:n ja Renault Trucksin yhteistyönä syntynyt kustannustehokas pakettiauto.

”Nimensä mukaisesti uusi Bringo tuo ja vie. Kehitimme tämän auton yhdessä Renault Trucksin kanssa helpon hankinnan ketteräksi pakettiautoksi, erityisesti esim. kuntalogistiikan erilaisiin tarpeisiin. Mutta auto sopii yhtä lailla yleisautoksi yksityisille toimijoille, kuten esimerkiksi ruokakuljetuksiin, rakennustyömaille ja kodinkoneliikkeille,” Tero Saari NEK Oy:ltä kertoo.

Bringon erityispiirteinä olevat ramppi ja matala lattia tekevät raskaidenkin tavaroiden lastaamisesta helppoa. Bringo tarjoaa turvallisen työympäristön, on helppokäyttöinen ja B-kortilla ajettava. Kompaktin kokoisen ajoneuvon sisätila on räätälöitävissä moneen käyttöön.

”Koska Renault Trucks Master Bringo on rakennettu matalalle alustalle, säästetään painossa ja hinnassa, kun takalaitanostinta ei tarvitse asentaa. Tämän takia myös hinnoittelu pysyy asiakasystävällisenä ja kustannustehokkaana. Haluamme tehdä pakettiautohankinnan mahdollisimman helpoksi, jotta yritykset voivat keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa,” myyntijohtaja Pasi Gerpe Renault Trucksilta kertoo.

Rungon päälle asennettavan korin ulkopituus 4400 mm ja leveys 2250 mm. Sisäpituutta on 4320 mm ja sisäleveyttä 2170 mm verran ja pyöräkotelojen välissä noin 1350 mm. Korin sisäkorkeus on 2230 mm kokonaiskorkeuden jäädessä 110 mm alle kolmen metrin. Takana raideväliä on kasvatettu hiukan. Vakiovarustukseen kuuluu mm. ilmastointi ja Webasto. Perusmalli toimitetaan kaksilitraisella, 107 kW tehoisella ja 360 Nm vääntävällä turbodieselillä ja manuaalivaihteistolla varustettuna. Perusvarusteltuna kantavuutta on noin 1 100 kiloa ja kun kokonaismassa jää 3 500 kiloon, niin autoa voi ajaa B-kortillinen kuljettaja. Renault Trucks Master Bringon saa myös täyssähköisenä versiona.

NEK Oy
Matalalle alustalle rakennettu kori mahdollistaa, ettei perälautanostinta tarvitse asentaa, vaan rullakot ja lavat liikkuvat rampin kautta. Näin kokonaishintaa saadaan alemmaksi ja kantavuutta nostettua.
Lue lisää