Uutiset

Koneviestin logo syntyi 60 vuotta sitten – suunnittelusta vastasi Erik Bruun, joka on yksi Suomen tunnetuimmista graafikoista

Koneviestin pitkään käytössä olleen mustapunaisen logon laati graafikko Erik Bruun.
Peter Bruun

Vuonna 1958 Koneviestin nimilogo haluttiin modernisoida. Uusi logo tilattiin Erik Bruunilta, joka oli viisi vuotta aikaisemmin perustanut oman yrityksen. Uusi logo oli ensimmäistä kertaa Koneviestin numeron 18/1958 kannessa.

”Sain tehtäväksi suunnitella uuden nimen mukaisen logon – aikaa kestävän, silti modernin. 1950-luvun loppupuolella kursiivitekstillä muotoillut logot olivat suosittuja, kuten samoihin aikoihin suunnittelemani Kar-Airin logo. En tiennytkään että Koneviesti käyttää edelleen suunnittelemaani logoa. Onhan tuosta jo yli 60 vuotta, joten herättää kyllä ylpeyttä”.

Moneen kertaan palkittu ja arvostettu graafikko Bruun, 94, työskentelee edelleen graafisen suunnittelun parissa.

Uudistetun lehden kannessa nimilogo on yksivärinen. Näin se parhaalla tavalla erottuu taustastaan. Mustapunainen logo säilyy edelleen Koneviestin virallisena tunnuksena.

Lue lisää