Tekniikkaa ja tietoa

Esittelyssä siirtoholkkivaihteisto, ”puolisynkronoitu” - Vaihtaa rutisematta

Perinteisen siirtohammaspyörävaihteistojen ongelma oli hammaspyörien kuluminen, sillä vaihtohetkellä hammaspyörät pyörivät eri nopeudella. Vaihteet saatiin muutettua vähemmin rutinoin siirtoholkkivaihteiston avulla.
ZF A208 -päävaihteisto ja kytkentäholkit. Näissä vaihteistoissa hammaspyörien kulmat eivät pyöristy eivätkä lohkeile.

Getrag on nykyisin Fordin osaksi omistama joint venture yhteistyön kautta. Viljelijät tuntevat sen ainakin puimurivaihteistoista. Ralliautoilu taas tuntee hyvin firman kilpailukäyttöä varten rakentamat suorahammasvaihteistot. Raskaan kaluston piirissäkin Getrag-tuotemerkkiä arvostetaan, ja yksi hyvin suuri asiakasryhmä ovat eurooppalaiset henkilöautovalmistajat.

KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Kaikkien 31.12.2019 mennessä kirjautuneiden kesken arvotaan kymmenen Lukijan idea -kirjaa (arvo 15 €).
Tilaa Koneviesti Digi edulliseen tarjoushintaan.
Tilaa Koneviesti Digi 8,90€/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa Koneviesti Digi