Metsä

Nykyaikaisessa tukinuitossa toista tuhatta tukkinippua vedossa

Puukuljetusten siirtyminen kumipyörille on vähentänyt uittoa Suomen vesillä 1970-luvulta lähtien. Kuormakokojen ja etäisyyksien kasvaessa rekat jäävät kuitenkin edelleen hinaajille kakkosiksi.
Marko Taavila
Hinaaja M/A Olli liikennöi pääasiallisesti Joensuusta Savonlinnan ja Puumalan kautta Lappeenrantaan ulottuvalla reitillä.

Saimaalla ja sen yläpuolisilla vesistöillä operoiva Uittopojat Oy toimittaa puuta UPM:n Kaukaan tehtaille kahdella alusyksiköllä. Hinaaja M/A Olli liikennöi tavanomaisesti Joensuusta Savonlinnan ja Puumalan kautta Lappeenrantaan ulottuvalla reitillä sekä ajoittain jopa Kuopion ja Lieksan korkeudella.

KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Jos sinulla on Koneviesti Digi-tilaus tai olet painetun Koneviestin kestotilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
Tilaa Koneviesti Digi 7,90€/kk
Jos et vielä ole tilaaja, voit tilata Koneviesti Digin tarjoushintaan.
KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa Koneviesti Digi
Lue lisää