Case IH päivittää traktorimallistojaan − uusi lippulaiva uudella ohjaamolla Puma-mallistoon

Case IH raikastaa traktorimallistoaan pienemmillä päivityksillä pienemmissä malleissa. Pitkäakselivälinen Puma-mallisto uudistuu sen sijaan merkittävästi.
Puma 260 CVXDrive on Puma-malliston uusi lippulaiva. Kuten vastaava New Hollandin malli T7.300 AutoCommand, malli on tarjolla vain portaattomalla voimansiirrolla varustettuna.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Suomessa 1.10.2022 NHK-Keskuksen myyntiin siirtynyt Case IH esitteli Sima-ja Eima-näyttelyissä Puma-malliston uuden lippulaivan, uudella ohjaamolla, kyynärnojalla ja näytöllä varustetun Puma 260 CVXDrive -mallin. Melutaso on alentunut uudessa ohjaamossa merkittävästi.

Kuten Case IH:n tavaksi on muodostunut, mallinumero paljastaa moottorin nimellistehon, joka on siis 260 hevosvoimaa. 6,7-litraisen FPT-kuutosmoottorin maksimiteho on 280 hevosvoimaa ja 20 hevosvoiman lisätehon turvin 302 hevosvoimaa.

Puma 260 CVXDriven ohjaamo uudistuu perusteellisesti. Runko on aiempaa pidempi, kyynärnoja terminaaleineen kokonaan uusi ja myös mittaristo grafiikoineen kokonaan uutta suunnittelua.
Puma 260 CVXDriven ohjaamo uudistuu perusteellisesti. Runko on aiempaa pidempi, kyynärnoja terminaaleineen kokonaan uusi ja myös mittaristo grafiikoineen kokonaan uutta suunnittelua. Kuva: Tapio Vesterinen

Tuoreempaa terminaalia pikku-Pumaan, Maxxumiin ja Vestrumiin

Puman mallit 150−175 sekä Vestrum- ja Maxxum-mallit saavat mallivuodelle 2023 uuden AFS Pro 700 Plus-terminaalin kyynärnojan ja pilarimittariston jatkaessa vielä vanhalla konstruktiolla.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
AFS Pro 700 Plus -kosketusnäyttöterminaalin resoluutio on parantunut ja terminaali reagoi kosketukseen nopeammin.
AFS Pro 700 Plus -kosketusnäyttöterminaalin resoluutio on parantunut ja terminaali reagoi kosketukseen nopeammin. Kuva: Valmistaja

Aina portaattomalla voimansiirrolla varustetun nimellisteholtaan 100−130-hevosvoimaisen Vestrum-malliston toimintaa on näytön lisäksi parannettu myös vaihteiston osalta. Suunnanvaihdon toimintaa on hienosäädetty ja ajokahvan sekä ajopolkimen reagointia tarkennettu.