Schäfferin valikoimaan kuormainuutuudet 1622 ja 23e T – mallit esiteltiin Eurotierissä

Tämän vuoden EuroTier-näyttelyssä Schäffer esitteli ensimmäistä kertaa julkisesti kompaktin pienkuormaimen, 1622:n. Kyseessä on ensimmäinen uusi malli Schäffer 1000 -konesarjasta, jossa tavoitellaan monikäyttöisyyttä. Uutta oli myös sähkötoiminen 23e T-telekuormain.
Eurotierissä Schäfferiltä olivat esillä uutuudet 23e T ja 1622.
Eurotierissä Schäfferiltä olivat esillä uutuudet 23e T ja 1622. Kuva: Seppo Pentti
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Sähkökäyttöiset kuormaajat yleistyvät etenkin työmailla, joissa kuormaajalla liikutaan sisällä ja pakokaasu aiheuttaa haittaa. Kotieläinrakennus tai rakennustyömaa ovat esimerkkejä, joissa sähköllä toimiva kuormain on kätevä.

Tuntia kohden sähkökäyttöisen huolto on edullisempi kuin polttomoottorikäyttöisen kuormaimen. Sähkökäyttöisissä kuormaimissa on vähemmän huollettavia kohteita ja esimerkiksi moottoriöljyjen vaihdot jäävät pois.

Schäffer esitteli ensimmäistä kertaa julkisesti kompaktin pienkuormaimen, 1622:n. Kyseessä on ensimmäinen uusi malli Schäffer 1000 -konesarjasta, jossa tavoitellaan monikäyttöisyyttä.

Kuormaimen ominaisuuksia ovat kompakti koko, tehokas hydrauliikka ja laaja valikoima lisälaitteita, jotka yhdessä tekevät pienkuormaimesta monipuolisen yleiskoneen pihoilla ja aiemmin käsin tehtävissä päivittäisissä toimissa.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Kyseinen 1622 on varustettu Kubotan kolmisylinterisellä ja 22 hevosvoimaisella (16,2 kW) moottorilla. Työpaino on 1250 kiloa ja maksimissaan 810 kilon kuorma nostetaan 2,23 metriin. 1622:ta tarjotaan ainakin alkuun vähillä lisävarustevalikoimalla, kun malli vuoden 2023 loppupuolella tulee markkinoille. Varusteina on tarjolla erilaista rengastusta, lisäpainosarjaa ja tieliikennevarustusta.

Schäffer 1622 on varustettu Kubotan kolmisylinterisellä ja 22 hevosvoimaisella moottorilla. Työpaino on 1250 kiloa ja maksimissaan 810 kilon kuorma nostetaan 2,23 metriin. Malli tulee toimitukseen vuoden 2023 loppupuolella.
Schäffer 1622 on varustettu Kubotan kolmisylinterisellä ja 22 hevosvoimaisella moottorilla. Työpaino on 1250 kiloa ja maksimissaan 810 kilon kuorma nostetaan 2,23 metriin. Malli tulee toimitukseen vuoden 2023 loppupuolella. Kuva: Seppo Pentti

23e T

Messuilla esiteltiin ensimmäinen akkukäyttöinen teleskooppipyöräkuormaaja. Schäfferin 23e T, joka on teleskooppinen rinnakkaismalli 23e:lle. 23e esiteltiin vuonna 2017 ensimmäisenä laatuaan litiumioniakulla. Tämä kone pystyy nostamaan kuormia 3,72 metrin korkeuteen. 23e T saa virtansa uuden sukupolven 31,3 kWh:n akusta, joka on yli kaksi kertaa suurempi kuin ei-teleskooppisen vastaavan vaihtoehdon kapasiteetti. Käytännössä suurempi akkukapasiteetti tarkoittaa jopa kahdeksan tunnin työskentelyä käytettäessä lisälaitetta, jotka vaativat myös öljynvirtausta säännöllisesti. Maksimi työhydraulituotto on 42 litraa minuutissa.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Kuormaajan akulle luvataan 5000 tunnin tai viiden vuoden takuu. Akkua voidaan ladata missä vapaasti, missä vaiheessa vain. Latausvaihtoehtoja on kaksi ja nopeampi seinälaturi lataa 11 kW teholla akun 2,2 tunnissa 80 % varaustason.

Schäfferiä tuo maahan, myy ja huoltaa Turun Konekeskus.

Messuilla esiteltiin ensimmäinen akkukäyttöinen teleskooppipyöräkuormaaja. Schäfferin 23e T, joka on teleskooppinen rinnakkaismalli 23e:lle. 23e esiteltiin vuonna 2017 ensimmäisenä laatuaan litiumioniakulla. Tämä kone pystyy nostamaan kuormia 3,72 metrin korkeuteen.
Messuilla esiteltiin ensimmäinen akkukäyttöinen teleskooppipyöräkuormaaja. Schäfferin 23e T, joka on teleskooppinen rinnakkaismalli 23e:lle. 23e esiteltiin vuonna 2017 ensimmäisenä laatuaan litiumioniakulla. Tämä kone pystyy nostamaan kuormia 3,72 metrin korkeuteen.  Kuva: Seppo Pentti
Tele-kuormaajalla saadaan lisää ulottuvuutta kuormauksiin. Kuljettajan paikka on sähköisessä 23e T:ssä, kuten polttomoottorikäyttöisessä kuormaajassa.
Tele-kuormaajalla saadaan lisää ulottuvuutta kuormauksiin. Kuljettajan paikka on sähköisessä 23e T:ssä, kuten polttomoottorikäyttöisessä kuormaajassa. Kuva: Seppo Pentti