Sleipner uudistaa järeitä lavettejaan – kantavuus jopa 130 tonnia

Järeitä siirtopyöriä ja lavetteja valmistava Sleipner on uudistanut koko DB-lavettisarjansa ja on nyt julkistanut kaksi aiempaa kapeampaa, patentoiduilla lastausrampeilla varustettua mallia.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Uutuuksien kantavuudet ovat 80 ja 130 tonnia. Yrityksen mukaan tuotesarja sai hyvän vastaanoton jo ennen virallista lanseerausta. Ensimmäisiä tilauksia on toimitettu Suomeen ja Afrikkaan. Uuden sarjan malleihin on lisätty mm. telemetria ja täysi etähallinta.

”Uusilla malleilla halusimme vastata asiakkaidemme esiin tuomiin kehitystarpeisiin. Meillä oli aiemmin esimerkiksi 120-tonninen malli, jota toivottiin kapeampana. Saimme kavennettua uuden DB130-mallin leveydeltään alle 10 metriin ja DB80-mallin reiluun 8 metriin, ja samalla lisättyä niihin myös hieman enemmän kantavuutta. Nyt mallit soveltuvat kapeammillekin kulkureiteille”, Teijo Höylä Sleipnerilta sanoo.

Uutuutena malleissa on lisäksi patentoitu lastausramppi, joka myötäilee maan muotoja. Ratkaisu vähentää huolto- ja korjauskustannuksia perinteisiin malleihin verrattuna sekä minimoi lastausrampin rasituksen lastauksen aikana.

Päällepäin katsottuna modulaariset lavetit ovat pitkälti samannäköisiä, eroja ovat lähinnä kantavuus ja leveys. Mallin valinnassa ratkaisevaa on se, millaisia puskukoneita on käytössä. DB80-lavetilla voi kuljettaa puskukoneita D10T/D375-kokoon asti ja vastaavasti DB130-lavetilla puskukoneita D11T/D475-kokoluokkaan asti.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

”Nämä on suunniteltu siten, että ne toimivat kaikissa käyttöolosuhteissa. Koska kaivoksia on ympäri maailmaa ja meidän asiakaskuntamme on globaali, on myös Sleipnerin tuotteiden toimittava luotettavasti kaikkialla. Huomioimme kaikissa rakenne- ja komponenttiratkaisuissamme sen, että niillä on pitkä käyttöikä, edulliset elinkaarikustannukset, hyvä saatavuus globaalisti, ja että ne ovat helposti huollettavissa, Höylä toteaa.