Koneklassikot
Scania LBS110

Scanian nollasarjaln kuorma-autot olivat kestäviä ja haluttuja kuorma-autoja aikanaan – tällainen on hienosti entisöity Scania LBS110 Tammelasta

Scanian nollasarjalaiset olivat hyviä ja haluttuja kuorma-autoja omana aikanaan. Varsinkin bulldog-malleissa oli saavutettu suuri osa niistä asioista, mitä omistajat ja kuljettajat kaipasivat. Tammelalaisen Olli Saarisen LBS 110 S -puoliperänvetäjä on käytännössä juuri niin hyvä kuin se on uutena ollut.
Jussi Laukkanen

Scanian suuri malliuudistus julkistettiin 1968. Uudistuksessa esitellyt uudet nokattomat mallit olivat monessa suhteessa Euroopan moderneimpia kuorma-autoja. Ohjaamossa oli enemmän leveyttä ja tilaa kuin useimmilla kilpailijoilla. Tuulilasi ei enää ollut kaksiosainen niin kuin monilla muilla merkeillä. Myös konekoppa oli ohjaamossa hieman alempana, mikä toi lisää tilan tuntua ja helpotti liikkumista makuuohjaamossa.

Tilaajalle
Haluatko lukea koko jutun?
Jos sinulla on Koneviesti Digi-tilaus tai olet painetun Koneviestin kestotilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
Katso tilausvaihtoehdot
Jos et vielä ole tilaaja, voit tilata Koneviesti Digin tarjoushintaan.
Tilaajalle
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Katso tilausvaihtoehdot
Lue lisää