Asiakaspalvelu Mediamyynti Yhteystiedot
Tilaa koneviesti
Koneviesti.fi
Kirjaudu
Kirjaudu ulos
Omat tiedot
Etusivu Aihealueet Uutiset Lisämateriaali Konevertailu Koneklassikot
Koneviesti.fi
Traktorit Maatalous Metsä Maarakennus Huolto Ajoneuvot Kotieläintuotanto Tapahtumat ja yritykset Tekniikka ja tietoa Tiet ja ympäristö Rakentaminen ja energia Weteraanit Kolumnit Pääkirjoitukset Hyötytieto ja tietolaari
Etusivu
Uutiset
Lukijan idea
Lisämateriaali
Konevertailu
Näköislehti
Koneklassikot
Aihealueet
Traktorit
Maatalous
Metsä
Maarakennus
Huolto
Ajoneuvot
Kotieläintuotanto
Tapahtumat ja yritykset
 
Tekniikkaa ja tietoa
Tiet ja ympäristö
Rakentaminen ja energia
Weteraanit
Kolumnit
Pääkirjoitukset
Hyötytieto ja tietolaari
 
Asiakaspalvelu
Mediamyynti
Jätä ilmoitus
Yhteystiedot
Etkö löytänyt etsimääsi? Etsi haulla
Kirjaudu
Omat tiedot Kirjaudu ulos
Etusivu
Aihealueet
Traktorit
Maatalous
Metsä
Maarakennus
Huolto
Ajoneuvot
Kotieläintuotanto
Tapahtumat ja yritykset
Tekniikkaa ja tietoa
Tiet ja ympäristö
Rakentaminen ja energia
Weteraanit
Kolumnit
Pääkirjoitukset
Hyötytieto ja tietolaari
Uutiset
Lukijan idea
Lisämateriaali
Konevertailu
Näköislehti
Koneklassikot
Asiakaspalvelu Mediamyynti
Jätä ilmoitus Yhteystiedot
Vertaa koneita
Lähetä lukijan idea
Etkö löytänyt etsimääsi? Etsi haulla
Tilaa koneviesti
Koneklassikot
KV PLUS

Koneviestin arkistosta KV 26/1959: Jättiläismäiset pyörätraktorit markkinoille Amerikassa

Suurtilat Amerikan vehnänviljelyalueilla ovat käyttäneet isojen työkoneiden vetäjinä telaketjutraktoreita. Näillä on kuitenkin pyörätraktoreihin verrattuna monia epäkohtia. Ne ovat kalliita ostaa ja korjata, eivät oikein ”suhtaudu” pölyisiin työolosuhteisiin pellolla, ja ovat monissa töissä kömpelöitä ja tehottomampia kuin pyörätraktorit. Äskettäin on markkinoille tullut kaksikin suurta pyörätraktoria, joissa on riittävästi voimaa ja vetotehoa suurenkin tilan tarpeita varten.

Koneklassikot KV 05/2020 04.01.2021
KV PLUS

Jakoavain on yli satavuotias keksintö – onko jakoavain enemmän ruotsalainen vai englantilainen?

Mitä eroa on ruotsalaisella ja englantilaisella jakoavaimella? Entä mitä yhteistä on ruotsalaisella jakoavaimella ja putkipihdeillä?

Koneklassikot KV 05/2020 30.12.2020

Nash-auton oli aika palata kotiin – Nash toimi aikoinaan myötäjäislahjana ja välirahana traktoriin

Amerikkalainen Nash oli aikoinaan edistyksellinen automerkki. Se otti nelipyöräjarrut tuotantoon jo vuonna 1924. Nashissa oli jo 1920-luvulla kansiventtiilirakenne, kun Ford valmisti sivuventtiilimoottoreita vielä 1950-luvun puolella.

Koneklassikot KV 05/2020 30.12.2020

Kierros Gårdskullan, Jaskarin ja Kovelan museoissa tutustumassa kolmeen mahtavaan konekokoelmaan

Varhaisimmat keräilijät aloittivat suomalaiseen maatalouskonehistoriaan liittyneen kaluston tallentamisen yli 40 vuotta sitten. Nämä veteraanikoneharrastuksen edelläkävijät saivat myöhemmin seurakseen suuren joukon samanlaisia "traktorilöylyn lyömiä", minkä tuloksena tänne on perustettu monta laajaa konemuseota ja järjestetty kymmeniä tapahtumia. Kävimme tutustumassa kolmeen vanhimpaan, tunnetuimpaan ja suurimpaan konekokoelmaan Siuntiossa, Nurmossa ja Nummi-Pusulassa.

Koneklassikot KV 05/2020 30.12.2020
KV PLUS

Koneviestin arkistosta 13/1990, Konekentän laidalta: Saksat yhdistyvät – halvat koneet häviävät

Kahden Saksan välinen aita kaatuu. Yhteinen raha on jo, yhteiset vaalit tulevat. Ei ole erikseen itä- ja länsipuolta, on vain yksi yhteinen Saksa.

Koneklassikot KV 05/2020 29.12.2020
KV PLUS

Valmet Terra 865B ja 865BM -maastotraktorit – kotimaista maastokelpoisuutta 50 vuoden takaa

Valmet aloitti runko-ohjatun nelivetoisen maastotraktorinsa kehittämisen 1960-luvun alkupuolella. Ensimmäinen versio oli amerikkalaistyylinen "skidderi", eli juontotraktori, joka kuitenkin meni muodista muutamassa vuodessa. Vuosikymmenen lopulla sen pohjalta työstettiin kuormaakantava metsätraktori ja armeijaa varten sotilasmalli. Kaikilla oli yhteinen lisänimi Terra. Saimme harvinaisen mahdollisuuden juonto-Terran ja armeija-Terran vertailuun.

Koneklassikot KV 05/2020 23.12.2020
KV PLUS

Ford-Ferguson 9N oli aikansa merkittävin traktoriuutuus – kahden traktorivalmistajan yhteistyö päättyi kuitenkin riitaisasti

Traktorit olivat kehittyneet toiseen maailmansotaan mennessä jo melko luotettaviksi ja aiempiin verrattuna huomattavasti helpommin hallittaviksi. Hiljattain yleistyneiden kumipyörien myötä ajomukavuus parani ja käyttö monipuolistui, mutta vetovoiman takaamiseksi painoa piti löytyä tietty määrä, eivätkä hinattavat työkoneet olleet ahtaammissa paikoissa kovin käteviä. Traktorihistoriassa käännettiin kokonaan uusi sivu, kun Harry Ferguson sai Henry Fordin innostumaan painonsiirtojärjestelmällä varustetusta hydraulisesta nostolaitteesta. Kevyt Ford-Ferguson 9N pystyi samaan kuin tuplasti painavammat traktorit.

Koneklassikot KV 05/2020 22.12.2020
KV PLUS

Traktorikauppiaan neljä vuosikymmentä, osa 2: Markkinoinnin aika alkaa

Markkinoiden yllättäen kasvettua liikkeet tarvitsivat lisää työvoimaa, erityisesti kenttämyyjiä. Perustiedot oli itse hankittava. Tuotekohtainen perehtyminen ei ollut kovin vaikeaa saatavissa olevien koneiden vähälukuisuuden takia. Kaupanteon kuviotkaan K-kauppiaiden kanssa eivät olleet kovin monimutkaisia.

Koneklassikot KV 05/2020 21.12.2020
KV PLUS

MF3303 ja James 65/480 -kaivurikuormaaja työkuntoiseksi, osa 3: Moottori entiseen iskuunsa

James-yhdistelmän teollisuusmallisesta peruskoneesta ei purkamisen yhteydessä paljastunut mitään kovin vakavaa. Tarvittavat toimenpiteet olivat enemmänkin ylläpitohuoltoa kuin korjausta. Nyt katsotaan, saadaanko venttiilin istukka vaihdettua ja moottori kasaan.

Koneklassikot KV 05/2020 18.12.2020
KV PLUS

Koneviestin arkistosta 4/1983: Traktorimyynnissä jälleen huippuvuosi – 11 500 uutta traktoria

Uusien traktoreiden rekisteröintitahti säilyi yli 11 000 koneen ennätyslukemissa jo kolmatta vuotta. Näin monta huippuvuotta ei ole sattunut peräkkäin sitten 60-luvun. Viime vuoden ensirekisteröintitilastojen perusteella eniten myyntiään kasvattivat International sekä Valmet. Suurimmat häviäjät olivat Leyland ja Massey Ferguson, mutta suhteellisesti näitäkin enemmän markkinaosuudestaan menettivät Ursus sekä Volvo. Kotimainen traktori näyttää olevan kipuamassa kohti ennen markkinointikanavan muutosta hallussaan pitämiään myyntilukuja, joskin sen markkinaosuus on silti yhä pienempi kuin kertaakaan 1970-luvulla.

Koneklassikot KV 05/2020 17.12.2020
KV PLUS

Brittikuormureiden aikakausi, osa 1: Kun suurin osa kuorma-autoista tuli Englannista

Austin, Dodge, Bedford, Fargo ja Ford olivat yleisimpiä kuorma-automerkkejä Suomessa parin vuosikymmenen ajan. Yhteistä näille oli se, että suurin osa niistä valmistettiin Englannissa.

Koneklassikot KV 05/2020 16.12.2020
KV PLUS

Leyland 2100 -traktorit olivat 1970-luvun suosituimpia 6-sylinterisiä traktoreita – "Bathgaten voimanpesä" lähemmässä tarkastelussa

Keskon maahantuomat Leyland-mallit 285 ja 2100 olivat 1970-luvun suosituimpia 6-sylinterisiä traktoreita. Huomattavasti tehokkaampien moottoreiden lisäksi ne poikkesivat tekniikaltaankin pienemmistä Leyland-malleista, ainoa jäänne Nuffield-kaudelta oli 10-nopeuksinen vaihteisto ja parikytkin. Pääsimme tutustumaan lähemmin suurimpaan ja monen mielestä 1970-luvun parhaimpaan Leyland-traktoriin.

Koneklassikot KV 05/2020 11.12.2020
KV PLUS

Jussi Peltosella on erikoisten Scoopmobile-kuormaajien kokoelma – katso, millaisia ovat kolmipyöräiset kuormaajavanhukset

Sattuma johti Jussi Peltosen ostamaan ensimmäisen kolmipyöräisen Scoopmobilen, seuraava tuli ostettua puoliksi käytännön pakosta. Kolmas ostos johtui jo puhtaasti tykästymisestä tähän erikoiseen koneeseen.

Koneklassikot KV 05/2020 10.12.2020
KV PLUS

Scoopmobile oli runko-ohjattujen koneiden pioneeri – sopimus John Deeren kanssa oli virhe

Koneklassikot 1/2020 -lehdessä käsiteltiin lyhyesti Scopmobile-kuormaajia ja niiden maahantuontia. Scoopmobilen takana olleilla oregonilaisilla Wagnerin veljeksillä on ollut konetekniikan kehittymisen kannalta niin suuri merkitys, että aiheeseen on nyt syytä palata uudestaan.

Koneklassikot KV 05/2020 10.12.2020
KV PLUS

Koneviestin arkistosta KV 35/1958: B-275 International Harvesterin uutuus

International Harvester Company on laajentanut traktorivalmistustaan Englannin tehtaillaan ja lisännyt mallejaan kahdella uudella traktorilla, joiden tyyppimerkit ovat B-275 ja B-450.

Koneklassikot KV 04/2020 28.10.2020
KV PLUS

Sänky- ja konetehdas Auran Rautateollisuus Oy

Rautasänkyjä, viljankuivureita, jääkaappeja, kenttäahjoja, televisioiden puukuoria, traktoriteloja, potkukelkkoja, kaivinkoneita ja kaivoskuormaajia. Tätä kaikkea ja paljon muutakin ennätti Auran Rautateollisuus valmistaa 74 vuoden aikana.

Koneklassikot KV 04/2020 27.10.2020
KV PLUS

Koneviestin arkistosta 1/1969: Traktorien merkki-uskollisuus

Tällä kerralla pohdimme traktoriasiaa. Yleensähän rehevät keskustelut syntyvätkin tämän aiheen tiimoilta. Tarkka lukija...

Koneklassikot KV 04/2020 27.10.2020
KV PLUS

Käytännön korjaustöitä: Punostiivisteen vaihtaminen

Vanhemmissa moottoreissa kampiakselin öljytiivisteenä on usein käytetty tavanomaisen stefan sijasta grafiittinauhasta valmistettua punosta, jota monesti kutsutaan koiranpaskatiivisteeksi.

Koneklassikot KV 04/2020 26.10.2020
KV PLUS

Nimiä konemerkkien takana: Daniel Massey ja Alanson Harris

Kahden kanadalaisen maatalouskonevalmistajan yhteenliittymästä kehittyi lyhyessä ajassa maailmanlaajuinen jättiyritys, jonka valikoimassa oli kone kaikkiin maatalouden tarpeisiin. Fuusion molemmat osapuolet, Massey Manufacturing Co. ja A.Harris, Son & Co., aloittivat mittavamman toimintansa sadonkorjuukoneilla, jotka olivat pääroolissa myös uudessa yhteisyrityksessä.

Koneklassikot KV 04/2020 23.10.2020
KV PLUS

Koneviestin arkistosta KV 16/1960: Volvo aloittaa jeep-tuotannon

Jokin aika sitten Volvo on tehnyt päätöksen aloittaa myös jeep-tyyppisten maastoautojen valmistuksen. Uutta ajoneuvoa tullaan valmistamaan erilaisina muunnelmina eri tarkoituksia varten sekä sotilaallisiin että siviilikuljetuksiin.

Koneklassikot KV 04/2020 23.10.2020

DeLaval VMS -lypsyrobotti pääsi museoikään

Monille robotit ovat nykyaikaa ja tulevaisuutta, mutta robotteja on löytynyt maatiloiltakin jo yli 20 vuoden ajan, ja ensimmäiset niistä ovat siirtyneet jo museoikään.

Koneklassikot KV 04/2020 21.10.2020
KV PLUS

Vintage Rusty Cafe tarjoaa korjaamotekniikkaa ja tuoreita munkkeja

Valtatie 24:n varren teollisuushallissa äiti ja poika harjoittavat liiketoimintaa toistensa seinänaapureina. Vintage Rusty Cafen puolella palvellaan kahvila-asiakkaita nostalgisissa tunnelmissa, Capitains Fixin tiloissa pitää majaa ajoneuvokorjaamoiden laiteasennuksiin erikoistunut yritys.

Koneklassikot KV 04/2020 21.10.2020
KV PLUS

The Newark Vintage Tractor & Heritage Show 2019, osa 2: Sinisiä erikoisuuksia

Vaikka Newarkin marraskuisen traktorinäyttelyn teemana olivat Internationalit, David Brownit ja Caset, löytyi halleista Fordsoneita, Fordeja ja niiden pohjalta tehtyjä erikoismalleja yhtä paljon kuin mainittuja teemamerkkejä yhteensä. Seuraavassa joitakin ajatuksia ja otoksia tapahtuman Fordson- ja Ford-pohjaisista pikkumerkeistä, joista osa on suomalaisille hyvinkin tuttuja.

Koneklassikot KV 04/2020 20.10.2020
KV PLUS

Traktorikauppiaan neljä vuosikymmentä, osa 1: Konekauppaa sodan jälkeen – hevosen voimista hevosvoimiin

Erityisesti niiden, jotka ovat nähneet vain ns. ylikoneellistumisen ajan, on varmasti vaikea ymmärtää Suomen maatalouden mekanisoitumisen valtavan nopeuden merkitystä. Siksi on syytä palauttaa aluksi mieleen Suomen maatalouden tila 1950-luvun alussa, vain viisi vuotta sodan päättymisen jälkeen.

Koneklassikot KV 04/2020 17.10.2020
KV PLUS

M-Sisu-kuorma-auto aktiivikäytössä – lähes 2 miljoonan kilometrin Niittikoppi-Sisu

Kohta tuplamiljoonan ajettu ja neljänkymmenen vuoden ikäinen Sisu on yhä lähes jokapäiväisessä käytössä. Huolimatta korkeasta iästä ja kertyneistä kilometreistä ei odottamattomia remontteja ole juurikaan tarvinnut tehdä.

Koneklassikot KV 04/2020 16.10.2020
KV PLUS

Nuffield-projekti, osa 4: Kytkimen ja voimansiirron korjaaminen

Nuffieldin käyttökunnostus jatkuu kytkimen, vaihteiston ja tasauspyörästöjen purkamisella ja korjaamisella.

Koneklassikot KV 04/2020 14.10.2020
KV PLUS

Pohjoismaiden ensimmäinen pyöräalustainen ARA-hydraulikaivinkone – hydrauliset ARAt Turusta

Auran Rautateollisuus alkoi suunnitella omaa ympäripyörivää täyshydraulista kaivinkonetta vuonna 1965. Suunnittelu tehtiin kovalla vauhdilla. Aikaa piirustuspöydältä ensimmäiseen viiden kappaleen koesarjaan meni vajaa vuosi.

Koneklassikot KV 04/2020 12.10.2020
KV PLUS

MF3303 ja James 65/480 -kaivurikuormaaja työkuntoiseksi, osa 2: Purkajaisilla alkuun

MF/James-kaivurikuormaajan ulospäin näkyvät puutteet ja vaivat on saatu selville, nyt on aika kurkistaa peltien ja valukuorien sisäpuolelle. Koska työn alla on "lusikkahaarukan" alustakone, on ennakkotarkastuksessa oltava perusteellinen, koska myöhemmin ilmenevien vikojen korjaus on runsaiden lisävarusteiden takia hyvin työlästä. Purkamisen edistyessä selvisi, että Massey-Ferguson ei ole millään muotoa remonttiystävällinen traktori.

Koneklassikot KV 04/2020 07.10.2020
KV PLUS

Massey-Ferguson 3000 -sarja toi elektroniikan osaksi traktorin perustekniikkaa

Elektroniikkaa ja tietokoneohjausta käyttävä nostolaitetekniikka oli voimakkaasti tulossa traktoreihin 1980-luvun loppupuolella ja Massey-Ferguson 3000 -traktorisarja oli yksi tienavaajista. Se suunniteltiin alun pitäen elektroniikkaa hyväksikäyttäväksi kokonaisuudeksi.

Koneklassikot KV 04/2020 05.10.2020
KV PLUS

Koneviestin arkistosta KV 16/1961: Tehokasta ja monipuolista maansiirtoa

Heinäkuun alkupäivinä järjesti SMK maansiirtokoneiden työnäytöksen, jossa esiteltiin 5 kpl eri suuruisia International maanrakennuskoneita,...

Koneklassikot KV 03/2020 16.07.2020
KV PLUS

Stanadyne DB-jakajapumppu on lähes 70-vuotias dieseltekniikan klassikko

Stanadyne (aikaisemmin Roosa Master) on tunnettu jakajapumppujen valmistaja. Sen tuotteita on käytetty monen tyyppisissä dieselmoottoreissa: Valtran, John Deeren, Caterpillarin ja Cumminsin traktori- ja työkonemoottoreissa kuin myös General Motorsin valmistamissa V8-autodieseleissä.

Koneklassikot KV 03/2020 16.07.2020
KV PLUS

Ponsse S20 -kuormatraktori oli muutosten ajan nelipyörä

Ponssen ensimmäinen kuormatraktorimalli PAZ sai seuraajan 1980. Silloin valmistui yrityksen 10-vuotisjuhlien aikoihin uusi ergonomisempi S20. Pikaisesti vilkaistuna se näytti edeltäjältään, mutta todellisuus oli aivan muuta. Se oli myös viimeinen pohjoismaissa vain nelipyöräisenä valmistettu kuormatraktorimalli.

Koneklassikot KV 03/2020 16.07.2020
KV PLUS

Sota-aikaan Suomessa kehiteltiin puukaasulla toimivia ajoneuvoja – kiitetty ja kirottu puukaasu

Suomi siirtyi reilut 80 vuotta sitten pitkään kestäneeseen korvikepolttoaineiden aikaan. Kun nestemäisiä polttoaineita sai rajoitetusti, eikä lopulta ollenkaan, alkoivat 1920-luvulla tehdyt puukaasukokeilut taas kiinnostaa. Suomessa oli tuolloin noin 6000 traktoria, joista 2/3 varustettiin "häkäpytyllä". Sen käyttö ja ylläpito oli hyvin työlästä, mutta pyörien piti pyöriä kriisiaikanakin.

Koneklassikot KV 03/2020 16.07.2020
KV PLUS

Koneviestin arkistosta KV 10/1960: John Deere-Lanz – uusi traktori – uusi muoto

Sata vuotta hiljattain täyttäneeltä Lanz-tehtailta on tullut markkinoille hyvin uudenaikaisesti muotoiltu maataloustraktori, amerikkalaisen John Deere -yhtymän tehtyä taloudellisen sopimuksen saksalaisen Lanz-yhtymän kanssa, on kehitetty traktori, jonka pitäisi täyttää nykyaikaiselle traktorille asetettavat teknilliset ominaisuudet.Molemmat yhtiöt ovat tunnettuja nimiä maatalouskoneiden valmistajien lukuisassa joukossa, joten ei ole ihme, jos jo ennakolta täällä tunnetaan tiettyä mielenkiintoa näitä uusia tulokkaita kohtaan.

Koneklassikot KV 03/2020 16.07.2020
KV PLUS

Roima ja Temmes – raahelaiset kaivinkoneet

Temmes-kaivuri oli valmistusaikanaan alansa julkkis, mikä johtui sen ainutlaatuisesta patentoidusta toimintaperiaatteesta sekä huomattavan suuresta valmistusmäärästä. Sen sijaan samasta tehtaasta tulleet Roima-kaivinkoneet eivät saavuttaneet vastaavaa tunnettavuutta.

Koneklassikot KV 03/2020 16.07.2020
KV PLUS

Koneviestin arkistosta KV 14/1990: Fiat–Ford-kauppa jouduttaa Euroopan traktoriunionia?

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 30 vuotta Fiatin ja Fordin maatalouskonetuotannon yhdistymisestä. Kauppa oli maailmanmitassa merkittävin maatalouskonetuotannon yhtiöjärjestely tuona vuonna ja pitkäksi aikaa eteenpäin. Yrityskauppaa käsiteltiin muun muassa tässä Pertti Jalosen kirjoittamassa artikkelissa, joka on julkaistu Koneviestissä 14/1990.

Koneklassikot KV 03/2020 16.07.2020
KV Näköislehti sis. Koneklassikot
Lue näköislehti
Luetuimmat
  • Esittely: Erilaiset lumiauramallit esittelyssä – aura kohteen mukaan 25.02.2016
  • Työkoneiden polttonesteiden talviominaisuuksien vertailua - dieselin vuodenajat 19.09.2019
  • Työkaluvinkit: Ylläpitolaturit pitävät akun käyttökunnossa, vaikka kone olisi käyttämättä kuukausia — nykyautot voivat tarvita ylläpitolaturia vaikka niillä ajettaisiin päivittäin 05.12.2018
  • Vinkkejä mökkitraktorin hankintaan - Kesätyötraktorit 31.05.2018 KV Plus tilaajille Tilaajille
  • Talven huomioon ottaminen nykyaikaisen dieselmoottorin käytössä 19.09.2019
Uusimmat uutiset
  • Pienikokoinen akkuporakone Hikoki DS18DD 15.01.2021
  • BKT Agrimax V-Flecto -valikoimaan lisää rengaskokoja 14.01.2021
  • Näyttelyperuutukset jatkuvat – Samoter siirtyy vuoteen 2023 11.01.2021
  • Maatalousyrittäjien eläkelaitos tavoittelee tapaturmatonta maataloutta – Turvallinen maatila 2020 -kilpailun voittajat palkittiin 08.01.2021
  • FiatChrysler ja PSA yhdistyvät 05.01.2021
  • Lisää uutisia
Luetuimmat
  • Video: Aki Kosusen evästauon alku sai erikoisen käänteen, kun metsäkoneen valokeilaan käveli ihka oikea susi – "Kai se uteliaisuuttaan tuli paikalle"
  • Kaatuuko hallitus polttoaineveroon? – Puheenjohtaja Saarikko: Keskustalle on "reunaehto", ettei veroa koroteta
  • Vielä ei ole edes kylmä – maailman kylmimmässä asutussa kylässä mittari voi painua alle 70 pakkasasteen
  • Näin paistan pihvin – ravintolassa niiden tilaaminen tuntuu turhalta
  • MT Ravit vierailee Innasilla Nastolassa, missä hevosia ja poneja harrastetaan kolmen sukupolven voimin
Luetuimmat
  • Näin teroitat puukot ja veitset
  • Ahvensaalis mielessä? Näillä vinkeillä onnistut ahvenen pyynnissä
  • Tyrni on terveyspommi – päivittäinen tyrniannos tukee yleiskuntoa
  • Näin otat mateen mädin talteen – muista, että mäti tulee aina pakastaa
  • Metsäpuutarha on harvinaisuus Suomessa – Ilolan arboretumin 12 hehtaarilla kasvaa yli 10 000 kasvia

Etsitkö traktoria?

Koneareenasta löydät
maa- ja metsätalouden
työkoneet ja vaihtokoneet

Tutustu tarjontaan!

Etsitkö työkonetta?

Koneareenasta löydät
maa- ja metsätalouden
työkoneet ja vaihtokoneet

Tutustu tarjontaan!

Etsitkö metsäkonetta?

Koneareenasta löydät
maa- ja metsätalouden
työkoneet ja vaihtokoneet

Tutustu tarjontaan!

Apua urakointiin?

KV urakointipalvelusta löydät palveluntarjoajan urakointiin lähiseudultasi.

Tutustu tarjontaan!
Tilaa koneviesti
JÄTÄ ILMOITUS
KONEVIESTI

Simonkatu 6 PL 440 00101 Helsinki 020 413 2110

ASIAKASPALVELU

Tuotteet ja palvelut Ohjeita Ota yhteyttä

MEDIAMYYNTI

Mediatiedot Ilmestymispäivät ja teemat Ilmoitushinnat ja -aineistot Verkkomainonta Ota yhteyttä mediamyyntiin

YHTEYSTIEDOT

Koneviestin toimitus Anna palautetta toimitukselle Viestimedia Oy Briefly in English

LINKIT

KV Urakointipalvelu Koneareena Maaseudun Tulevaisuus Kantri Aarre Suomalainen Maaseutu Sääpalvelu

Käyttöehdot Tietosuojalauseke Evästelauseke © Koneviesti
Tilaa koneviesti Jätä ilmoitus
Koneviesti

Simonkatu 6 PL 440 00101 Helsinki 020 413 2110

Asiakaspalvelu

Tuotteet ja palvelut Ohjeita Ota yhteyttä

Mediamyynti

Mediatiedot Ilmestymispäivät ja teemat Ilmoitushinnat ja -aineistot Verkkomainonta Ota yhteyttä mediamyyntiin

Yhteystiedot

Koneviestin toimitus Anna palautetta toimitukselle Viestimedia Oy Briefly in English

LINKIT KV Urakointipalvelu Koneareena Maaseudun Tulevaisuus Kantri Aarre Suomalainen Maaseutu Sääpalvelu
Käyttöehdot Tietosuojalauseke Evästelauseke © Koneviesti