Huolto ja Työkalut

Kylmälle akulle ei sähkö kelpaa – apua akkulämmittimestä

Akun tyhjentymien talvisessa keikka-ajossa on monelle liiankin tuttua. Kylmäkäynnistys aamuin illoin ja ajoa korkeintaan puoli tuntia – tämä sykli ei pitkän päälle tahdo pitää akkua iskussa. Sama ongelma koskee niin karjatiloilla etukuormaajakonetta päivittäin tarvitsevia kuin lyhyehköä työmatkaa sahaaviakin.
Solumuovista valmistettu, viisi milliä paksu eristyskerros ja akun välissä oleva kalvomaisen ohut vastus pitävät akun lämpimänä, kun ajoneuvo on lämmitysroikassa tai sillä ajetaan.

Akut eivät ole ihmeemmin vuosikymmenten saatossa muuttuneet, mutta ajoneuvot sitäkin enemmän. Autojen ja työkoneiden sähkönkulutus on moninkertaistunut parissakymmenessä vuodessa. Tämä epäsuhta näkyy liikevaihdon kasvuna akkukaupassa, sillä muutaman vuoden vanhoja akkuja vaihdetaan surutta uusiin.

KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Jos sinulla on Koneviesti Digi-tilaus tai olet painetun Koneviestin kestotilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
Tilaa Koneviesti Digi 7,90€/kk
Jos et vielä ole tilaaja, voit tilata Koneviesti Digin tarjoushintaan.
KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa Koneviesti Digi
Lue lisää