Huolto ja Työkalut

Huoltosopimukset yleistyvät konekaupan yhteydessä — huoltoa sekä huolettomuutta

Huoltosopimuksia markkinoidaan helppona ja huolettomana tapana ulkoistaa koneen määräaikaishuollot myyjäliikkeelle tai sen alihankkijana toimivalle huoltoyritykselle. Nimenomaan helppous on ollut tärkeä syy sopimusten yleistymiseen uusien koneiden kaupan yhteydessä.
Tommi Hakala
"Kun asiakas on tyytyväinen huoltosopimuksen toimivuuteen, sana kiirii myös muille yrittäjille, ja lähiseudun yrittäjien parissa solmitaan lisää sopimuksia", toteaa Komatsu Forest Oy:n jälkimarkkinoinnissa huoltosopimusasioista vastaava Mika Latvala. "Suosituin 1+ -sopimustaso kattaa 1000 tunnin huollot huoltopisteessä ja 500 tunnin huollot joko maastossa tai huoltopisteellä."

Koneen ostajalla on kolme vaihtoehtoa järjestää ostamansa koneen huolto: ostaja voi tehdä huollon itse, huollot voi teettää sopivalla huoltoliikkeellä tilaamalla huoltotoimenpiteet aina, kun ne tulevat ajankohtaisiksi tai tekemällä huoltosopimus joksikin määräajaksi kattamaan sovitut huollot tuona aikana.

Tilaajalle
Haluatko lukea koko jutun?
Jos sinulla on Koneviesti Digi-tilaus tai olet painetun Koneviestin kestotilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
Katso tilausvaihtoehdot
Jos et vielä ole tilaaja, voit tilata Koneviesti Digin tarjoushintaan.
Tilaajalle
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Katso tilausvaihtoehdot
Lue lisää