Huolto ja Työkalut

Vanhimmat Bosch-suuttimet voivat olla hankalia

Volvon dieselmoottorin venttiilikannen poikkileikkauskuvassa näkyy suutin sekä sen ympärillä oleva vesitilan läpi menevä suutinholkki. Mikäli suuttimen runko pääsee ruostumaan pahasti, voi holkki irrota suuttimen mukana. (Kuva: Volvo Penta)

Vanhemmissa dieseleissä suuttimien huoltoväli oli 60-luvulle saakka usein 400–600 tuntia. Sittemmin tavalliseksi huolto- ja tarkastusväliksi useat valmistajat asettivat 800–1 000 tuntia. Mekaanisella pumpulla toimivissa järjestelmissä saavutettiin 2000-luvulle tultaessa jo useamman tuhannen tunnin kestoikä.

KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa Koneviesti Digi edulliseen tarjoushintaan.
Tilaa Koneviesti Digi 8,90€/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa Koneviesti Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit