Avant Power Plus -mallissa etuveto tuodaan etunavoille ketjulla takanavoilta. Ketju kiristetään avaamalla lukituspultit kuormaajan pohjasta ja liikuttamalla etuakselia sekä sen kelkkaa kuormaajan keulassa näkyvillä pulteilla. Rakenne on tehtaalla koottu siten, että kelkka on pudotettu yläpuolelta koloonsa ja etuakseli työnnetty sivulta rungon ja kelkan lävitse. Tämän jälkeen kelkka ja etuakseli on hitsattu yhteen. Rakenteesta johtuen hitsaussauma on lyhyt. Lisäksi hitsattavien kappaleiden materiaalivahvuuksien ero on ollut suuri. Liitokset olivatkin ratkenneet kauttaaltaan.
Etuakselin korjaus

1. Etuakseli on tehtaalla työnnetty kyljestä paikalleen ja hitsattu kiinni ”kelkkaan”. Etuvedon ketjut kiristetään kuormaajan keulassa näkyvillä pulteilla etuakselin kelkkaa liikuttaen.
Haluatko lukea koko jutun?
Jos sinulla on Koneviesti Digi-tilaus tai olet painetun Koneviestin kestotilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
Jos et vielä ole tilaaja, voit tilata Koneviesti Digin tarjoushintaan.
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.