Jos tankin bensiini on seissyt pitkään ja menettänyt ominaisuuksiaan, voi cleaneri lisätä sylinterilämpötilaa sen verran, että esimerkiksi vanha ruohonleikkuri saattaakin lähteä käyntiin. Sekunnin suihkaus pullosta suoraan kaasuttimen kurkkuun riittää usein kertomaan, aikooko moottori todella käynnistyä.
Liika cleaneri syrjäyttää hapen, joten määrää kannattaa lisätä vähitellen. Liian nopean palamisen aiheuttamaa nakutustakaan ei tarvitse perusmoottorissa pelätä. Käynnistymättömissä ruiskumoottoreissa cleanerilla voi lähinnä todeta polttoainejärjestelmän viallisuuden ja sytytysjärjestelmän toimivuuden, jos moottori hörähtääkin hetkellisesti. Ilmansuodatin kannattaa ottaa pois, jos moottori päättääkin ampua tulta kaasuttimen suuntaan; auki jäävän imuventtiilin ja/tai väärin ajoitetun sytytyksen vuoksi.
Juuri kasatun moottorin sytytysjärjestelmän ajoituksen testaaminen on turvallisempaa Cleanerillä, koska kaasuttimessa ei tarvitse olla bensiiniä.