Tuulivoimalla katuvalot, osa 3 - Käyttöjärjestelmä uusiksi

Sata vuotta vanhan tuulimoottorin runko on kunnostettu ja sille on valettu jalusta. Seuraavaksi tuli vuoroon käyttökoneisto, joka oli tähänastisista tehtävistä haasteellisin. Erilaisesta toimintatavasta johtuen se piti rakentaa kokonaan uudestaan, aiemmasta versiosta ainoa käyttökelpoinen osa oli siivikko.
3,2-metrisen siivikon uloimmat tukiraudat olivat melko hentoja ja moneen oli tehty niittausliitoksia, joten ne menivät uusiksi. Alkuperäinen valurautainen keskuskappale ei kestänyt rivakampaa ruuvien kiristystä, mutta Rastu-Hannun sorvaama parannettu malli sietää koviakin momentteja.

Sata vuotta vanhan tuulimoottorin runko on kunnostettu ja sille on valettu jalusta. Seuraavaksi tuli vuoroon käyttökoneisto, joka oli tähänastisista tehtävistä haasteellisin. Erilaisesta toimintatavasta johtuen se piti rakentaa kokonaan uudestaan, aiemmasta versiosta ainoa käyttökelpoinen osa oli siivikko.

Haluatko jatkaa lukemista?
KVPLUS-artikkelit ovat vain tilaajille. Jos haluat jatkaa lukemista, tilaa Koneviesti Digi alla olevasta linkistä edulliseen tarjoushintaan. Saat käyttöösi kaikki Koneviestin digipalvelut sekä näköislehden.
Kokeile tarjoushintaan 8,90 €/kk Kirjaudu sisään
Vai oletko jo tilaaja, mutta sinulla ei ole käyttäjätunnusta?
Aktivoi tunnuksesi
Haluatko jatkaa lukemista?
KVPLUS-artikkelit ovat vain tilaajille. Jos haluat jatkaa lukemista, tilaa Koneviesti Digi alla olevasta linkistä edulliseen tarjoushintaan. Saat käyttöösi kaikki Koneviestin digipalvelut sekä näköislehden.
Kokeile tarjoushintaan 8,90 €/kk
Vai oletko jo tilaaja, mutta et ole aktivoinut lukuoikeutta?
Aktivoi lukuoikeus
Liittyvät artikkelit
Kiinnostuitko aiheista?