Ajoneuvot
Kokeilu Volkswagen Transporter 6.1

Konkari uudistuu maltilla – kokeilussa Volkswagen Transporter 6.1 -pakettiauto

Syyskuun alussa myös pakettiautoissa siirryttiin käyttämään WLTP-päästömittausmenetelmää. Tämä panee autovalmistajat miettimään, miten CO2-päästöistä saataisiin nipistettyä grammoja pois. Teknisten yksityiskohtien hiomisen ohessa on kätevä päivittää autoa muutoinkin. Näin tekee myös Volkswagen Transporterin osalta.
Volkswagen Transporter on ollut Suomen myydyin pakettiauto jo pitkään 15–20 prosentin markkinaosuudella. Siksi Transporterin päivitys on pakettiautomarkkinoiden uutuuksista merkittävimpiä. Erityinen vahvuus on tarjolla oleva nelivedon ja automaattivaihteiston yhdistelmä.

Aiemmin käytössä ollut NEDC-ajosykli määritteli, sangen helläkätisesti, ajoneuvojen päästötason ja tätä kautta verokohtelun. Syyskuun alussa voimaan tullut uusi, totuudenmukaisemmin päästöistä kertova WLTP-päästömittausmenetelmä on pannut autovalmistajiin vauhtia.

KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa Koneviesti Digi edulliseen tarjoushintaan.
Tilaa Koneviesti Digi 8,90€/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa Koneviesti Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit