Ajoneuvot
Volvo Laplander C202

Laplander harrasteautona

Julius Pietarinen
Konehuone sijaitsee kuskin ja pelkääjän paikan välissä. Öljyn ja jäähdytinnesteen lisääminen onnistuu vauhdissa ja vaikkapa venttiilivälykset ja sytytystä pääsee säätämään sadekelissäkin siististi sisätiloissa, mutta huoltomiehen on syytä olla kompaktin kokoinen.

Jutun auto oli palvellut uutena Ruotsissa sähköyhtiön huoltoautona, jonka jälkeen auton kohtalona oli ollut toimia peltoautona niin Ruotsissa kuin myöhemmin itäisessä Suomessakin, josta se pelastettiin noin 6 vuotta sitten. Löytöhetkellä auton kunto oli huono: huoltoja oli laiminlyöty ja korin reikien lisäksi runkopalkkia piti paikata useamman metrin matkalta.

KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Kaikkien 31.12.2019 mennessä kirjautuneiden kesken arvotaan kymmenen Lukijan idea -kirjaa (arvo 15 €).
Tilaa Koneviesti Digi edulliseen tarjoushintaan.
Tilaa Koneviesti Digi 8,90€/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa Koneviesti Digi