Ajoneuvot
Kokeilu Ski-Doo Renegade

Ski-Doo Renegade -moottorikelkka — turbovoimaa tarjolla

BRP esitteli viime keväänä turbomallin, joka on kehitetty ACE 900 -moottorista. Ensimmäisenä sen sai keulalleen Ski-Doo Renegade -mallisto, josta saimme koeajoon XRS-mallin. Kelkka on melkoisen tinkimätön crossover, eikä siinä ole tuulilasia, mikä teki koeajosta reilun 30 asteen pakkasella haastavaa. Kilometrejä kuitenkin kertyi, ja saimme hyvä käsityksen kelkan kyvyistä.
Seppo Nykänen
Ski-Doo Renegade on tyylikkään näköinen. Sport-moodilla kiihtyvyys on rajua

BRP:n ACE 900 Turbo tuntuu onnistuneelta moottorilta. Voimaa 900 cm3:n 3-sylinterisessä 4-tahti moottorissa on puolentoistasataa hevosvoimaa. Turboahdin on kehitetty ACE-moottorille, ja sen käyttäytyminen on sivistynyttä siinä mielessä, että turbopotku eli viive puuttuu. Moottori vastaa kaasuun herkästi ja voimaa tulee tasaisesti. Vääntöä on kautta koko kierroslukualueen. Sähköinen iTC-kaasu on saatu kalibroitua kohdilleen, ja sen kolme ajomoodia tekevät Renegadesta monipuolisen kelkan, jolla pystyy ajamaan kokematonkin kuljettaja.

Haluatko jatkaa lukemista?
KVPLUS-artikkelit ovat vain tilaajille. Jos haluat jatkaa lukemista, tilaa Koneviesti Digi alla olevasta linkistä edulliseen tarjoushintaan. Saat käyttöösi kaikki Koneviestin digipalvelut sekä näköislehden.
Kokeile tarjoushintaan 8,90 €/kk Kirjaudu sisään
Vai oletko jo tilaaja, mutta sinulla ei ole käyttäjätunnusta?
Aktivoi tunnuksesi
Haluatko jatkaa lukemista?
KVPLUS-artikkelit ovat vain tilaajille. Jos haluat jatkaa lukemista, tilaa Koneviesti Digi alla olevasta linkistä edulliseen tarjoushintaan. Saat käyttöösi kaikki Koneviestin digipalvelut sekä näköislehden.
Kokeile tarjoushintaan 8,90 €/kk
Vai oletko jo tilaaja, mutta et ole aktivoinut lukuoikeutta?
Aktivoi lukuoikeus
Aiheeseen liittyvät artikkelit