Ajoneuvot
Esittely

Scanian kuorma-autojen kehitystyö jatkuu – polttoaineen säästäminen teknisin ratkaisuin on yhä vaikeampaa.

Scania panostaa edelleen vahvasti dieselmoottoreiden kehittämiseen. Uusi V8-moottoriperhe käsittää nipun uudistuksia, joilla saadaan päästöjä ja kulutusta alennettua, mutta samalla enemmän tehoa ja vääntöä. Myös voimansiirrolla on suuri merkitys kokonaisuutta ajatellen.
Timo Rintakoski
Suomessa on Euroopan korkeimmat kokonaispainot. V8-malliston huippua, 770 hv:n moottoria tilataan etenkin puutavara- ja sora-autoihin sekä muihin raskaisiin kuljetuksiin, joissa kokonaispaino on korkea.

Siirtymä fossiilivapaisiin kuljetuksiin ei käy sormia napsauttamalla, eikä välttämättä ole kaikissa tapauksissa mahdollista tai järkevää. Pitempien ja raskaampien kuorma-autojen kuljetustehokkuus on parempi, ja tätä kautta CO2-päästöt pienempiä. Siksi dieselillä on edelleen paikkansa.

KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Jos sinulla on Koneviesti Digi-tilaus tai olet painetun Koneviestin kestotilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
Tilaa Koneviesti Digi 7,90€/kk
Jos et vielä ole tilaaja, voit tilata Koneviesti Digin tarjoushintaan.
KV PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa Koneviesti Digi
Lue lisää