Mediatiedot

Lukijaprofiili

Koneviestin lukijat ovat suurten asutuskeskusten ulkopuolella asuvia miehiä ja yrittäjiä, jotka työnsä ja harrastustensa puolesta ovat kiinnostuneita koneista, laitteista ja tekniikasta. He ovat ammatillisesti aktiivisimmassa iässä ja etsivät halukkaasti uusia ratkaisuja. Muodollista koulutusta ja tutkintoja enemmän he arvostavat käytännön ammattitaitoa ja konkreettista näyttöä osaamisesta.

He ansaitsevat selvästi keskivertosuomalaista enemmän, asuvat väljemmin ja heidän perheensä on suurempi. Mikään muu media ei tavoita heitä yhtä kattavasti ja yhtä pienellä hukkakontaktien määrällä. Mainostajalle he ovat kohderyhmä, jolla on korkean tulotason tuoma kulutuskyky sekä suuri tarve ja halu hankintojen tekemiseen.

Vahva lukijasuhde

Koneviestillä on vahva ammattilehden konsepti ja lehden lukijasuhde on poikkeuksellisen vahva ja intensiivinen. Tekniikasta kiinnostuneet yrittäjämiehet viihtyvät sen parissa myös vapaa-aikanaan ja antavat jutuista aktiivisesti palautetta toimitukseen. Lehti tulee kotiin, siihen palataan monta kertaa ja se säilytetään huolellisesti. Siksi myös sen sivuilla julkaistut ilmoitukset tavoittavat lukijan toistuvasti ja vaikuttavat pitkään.

Koneviestin tarkimmin seurattuja juttuja ovat vertailutestit, koeajot, koneiden ryhmäesittelyt sekä ajankohtaiset markkinakatsaukset. Lehdestä käyvät ilmi asiantuntijoiden antamat plussat ja miinukset, joista lukijat saavat puolueetonta tietoa omien valintojesi tueksi.

Levikki ja lukijamäärä

Koneviestin levikki on 28 604 kpl (LT 2016) ja lukijamäärä 186 000 (KMT 2016).