Eero Mustikan ura koneenkuljettajana - Mies, joka heitti Caterpillarin saareen
Eero Mustikka on Utajärvellä vuonna 1937 syntynyt ja siellä yhä asuva kaivinkoneenkuljettaja. Hän työskenteli noin 20 vuotta Oulujoen ja Emäjoen voimalaitostyömailla isojen, kävelevien laahakaivinkoneiden rasvarina ja kuljettajana. Alkuun hänen käytössään oli Bucyrus Erie W200 sekä Bucyrus Erie 150 ja loppuaikoina Marion 7400.
Tilaajalle
Osaston luetuimmat
- Vuosimallin 1958 Vanaja heräsi pitkästä unesta – kuorma-auton entisöinti tehtiin materiaaleja ja työtä säästämättä
- Karstulasta löytyy vielä alkuperäisellä Comprex-ahtimella varustettu Valmet 1203 – ahdin tarjoaa vääntöä mukavasti jo pienillä kierroksilla
- Teli- ja nelivetoinen Valmet 1502 -traktori suunniteltiin suurtilojen käyttöön – "peltojätin" merkittävimmät työmaat olivat kuitenkin turvekentät ja puutavarakuljetukset
- Scanian nollasarjan kuorma-autot olivat aikanaan kestäviä ja haluttuja kuorma-autoja – tällainen on hienosti entisöity Scania LBS110 Tammelasta
- DT-75 -neuvostotelakone äestää Hämeessä – traktori käynnistyy bensalla, mutta jatkaa matkaa dieselillä
- Husqvarna 242 on 80-luvun moottorisahamalli, johon muita sahoja verrataan edelleen – nämä seikat tekevät sahasta klassikon
- Vanaja on osa suomalaisen kuorma-autoilun historiaa – kahden vuosikymmenen aikana valmistettiin lähes 7500 Vanajaa